Fructul care stimulează întreaga digestie. Te scapă de balonare și îți menține organismul sănătos, după orice masă

de: Ana Toma
22 apr. 2021
Fructul care stimulează întreaga digestie. Te scapă de balonare și îți menține organismul sănătos, după orice masă
Photo by Brenda Godinez on Unsplash

După o masă copioasă, cei mai mulți dintre noi resimt senzația de oboseală. Uneori, când combinăm anumite alimente, digestia noastră este îngreunată, însă dacă alegem să consumăm acest fruct, lucrurile se rezolvă de la sine.

În cazul în care nu știai până acum, ananasul crud are rolul de a stimla enzimele digestive. Deci, în cazul unei cantități exagerate de mâncare, acesta poate fi cea mai bună soluție la care putem apela.

Beneficiile consumului de ananas

Medicul nutriționist Cristina Bălănescu a vorbit despre beneficiile ananasului, dar și modul în care acesta ne poate proteja organismul. Potrivit specialistei, întrega putere a anansului stă în enzima vegetală numită bromelină pe care o conține.

Ea ajută la digerarea proteinelor, ajutând sistemul digestiv să prelucreze ușor cantitățile de alimente care sunt mai mari. Cu alte cuvinte, după o mâncare fast food, sau o masă generoasă de sărbători, consumul de ananas este o alegere bună ca și desert.

De asemenea, medicul nutriționist recomandă și legume proaspete, în cazul unei mese bogate în grăsimi. Ele conțin enzime vegetale, eficiente în procesul de digestie.

”Nu numai ananasul, în general crudităţile – fructe şi legume – sunt bogate în enzime vegetele care ajută la digestie. O masă copioasă ar trebui urmată de o pauză alimentară în restul zilei”, spune medicul Cristina Bălănescu, potrivit csid.ro.

Cum să avem o digestie sănătoasă

Nutriționistul vine și cu o serie de sfaturi de care ar trebui să ține cont inclusiv după ce finalizăm postul. Aceasta recomandă o zi de proteine, combinată cu o zi de produse vegetale fără proteine, pentru a ne proteja organismul.

”Iar a doua zi, urmaţi o regulă. La adult, aportul proteic poate să fie aşezat în meniuri nu neapărat zilnic, poate să fie o zi de proteine, o zi de vegetale fără proteine”, spune dr. Cristina Bălănescu, nutriţionist.

În categoria legume, se încadrează și cartofii, pe când soia, fasolea sau mazărea ar trebui mai bine să lipsească. Nutriționistul mai recomandă și mișcare, mai ales după o masă plină. În acest mod, grăsimea nu se va depune atât de mult, iar metabolismul nostru va fi îmbunătățit.

”Aşadar, dacă aţi mâncat multe fripturi, în ziua următoare alegeţi un meniu pe bază de legume, dar şi cartofi. Însă nu sunt recomandate vegetalele care conţin proteine cum ar fi soia, fasolea sau mazărea. Şi a treia regulă: după un exces alimentar, nu staţi la televizor sau în pat, ci mergeţi la plimbare.

Mişcarea îmbunătăţeşte metabolismul bazal, îl ţine ridicat şi nu lasă ca orice mâncăm să se depună”, mai spune medicul.