Greșeala pe care o faci când gătești urzici! Medicii spun adevărul

sursa foto: wwromania.wordpress.com

Nici nu a început bine primăvara și deja femeile vor să gătească mâncare de urzici. Urzicile se consumă, în tradiţia populară, până în Săptămâna Patimilor. Li se mai spune şi ‘mâncarea săracului’.

Urzicile sunt recomandate de nutriționiști pentru că ajută la detoxifierea organismului, cresc imunitatea, îmbunătățesc circulația sângelui, ne oferă energie și vindecă bolile de piele.

Mihaela Bilic ne recomandă să cumpărăm toate verdeţurile şi crudităţile care au început să apară în pieţe.

Cum preparați urzicile?

„Au efect laxativ, diuretic, reduc colesterolul din sânge, au proprietăţi antitumorale şi de stimulare a imunităţii întregului organism. „Abuzaţi“ de verdeţuri la maximum, gătiţi-le cu cantităţi minime de grăsime şi nu le fierbeţi excesiv, până se înmoaie, deoarece tratamentul termic prelungit micşorează conţinutul de nutrienţi.“, spune medicul nutriţionist.

Nutriționistul nu a uitat de usturoi. Acesta este pricipalul igredient pe care trebuie să-l adăugăm în urzici.

Nu uitați să adăugați usturoi

”Usturoiul şi ceapa verde au proprietăţi antifungice, antibacteriene şi antivirale, scad colesterolul şi presiunea sângelui, au efect antioxidant şi de creştere a imunităţii.

Spanacul şi urzicile conţin doze mari de fier şi trebuie asociate cu substanţe acide – oţet, zeamă de lămâie – sau carne, care cresc absorbţia şi biodisponibilitatea fierului non-hemic – vegetal. Spanacul poate fi consumat proaspăt, ca salată, când păstrează intact aportul de vitamina C.”, a mai spus Bilic.

Așadar, în mâncarea de urzici puteți adăuga usturoi sau chiar hrean, ambele sunt foarte sănătoase. La final, puteți adăuga și puțină smântână pentru a deveni mai gustoase și pentru a avea o textură mai cremoasă.

Loading...

Revista Presei