Greșelile grave care fac mâncarea toxică. Oricine gătește trebuie să ştie asta

Atenţie, gospodine! Există o serie de greşeli culinare grave care vă pot pune dumneavostră şi celor care consumă mâncarea gătită viaţa în pericol. Mare atenţie să nu faceţi aceste lucruri atunci când pregătiţi mâncarea. Riscaţi să transformaţi ingredientele gătite într-o adevărată mâncare toxică ce vă poate afecta organismul, mai ales pe termen lung.

Cu toate că par lucruri simple şi de neluat în seamă, acestea pot afecta grav sănătatea dumneavoastră şi a celor din jur. Data viitoare când preparaţi mâncare în bucătărie aveţi grijă să aveţi în gând şi aceste detalii care pot face diferenţa între o mâncare sănătoasă şi una toxică. Ce aveţi de făcut vedeţi în rândurile de mai jos.

Gătitul cu grăsimi nepotrivite

Una dintre cele mai mari greşeli din bucătărie se referă la gătitul cu uleiuri nepotrivite. Mare atenţie atunci când folosiţi ulei de măsline, unt sau ulei de cocos în bucătărie. Uleiurile au puncte de ardere diferite şi odată ce încep să să ardă, grăsimea se descompune și poate elibera radicali nocivi. Astfel, uleiurile cu puncte ridicate de ardere sunt potrivite pentru gătitul la temperaturi ridicate. Aici numărăm uleiul de avocado, uleiul de migdale, uleiul de rapiță, cel de struguri, arahide, susan şi floarea soarelui. Încearcă să eviţi în totalitate uleiul de soia și de porumb, acestea cresc riscul de diabet conform unor studii medicale.

Încălzirea prea mare a uleiurilor sănătoase

Trebuie să ținem minte că uleiurile cu punctul de ardere scăzut sunt mai bune pentru salate sau pentru alimentele deja gătite, nu pentru gătitul la temperaturi ridicate. Astfel, uleiul de măsline sau uleiul de cocos conține compuși nutriționali care pot fi distruși atunci când sunt atinse temperaturi ridicate peste punctul de ardere, fiind în anumite cazuri periculos. De asemenea, pentru gătit în general şi prăjit este recomandat un ulei neutru, cum ar fi cel de floarea-soarelui. De asemenea, mâncarea devine toxică dacă prăjim prea mult alimentele. Chiar dacă vor avea un gust mai bun, acest obicei poate să le facă mortale. Astfel, prăjirea transformă mâncarea sănătoasă, cum ar fi legumele sau carnea slabă, în mâncare toxică. Mai mult, consumul de alimente prăjite a fost corelat cu mai multe probleme grave de sănătate cum ar fi diabetul sau bolile cardiace.

Vasele de gătit greşite, pericol pentru alimente

Trebuie să ştim mereu ce ingrediente sunt în alimentele pe care le mâncăm. Chiar şi aşa, la fel de important este ce ingrediente folosim şi ce vase utilizăm pentru gătit. În multe cazuri, vasele de care nu lipesc mâncarea sunt printre cei mai mari vinovați atunci când vine vorba de toxicitate. De exemplu, teflonul, care există practic peste tot în produsele de gătit, conține o substanță chimică numită acid perfluorooctanoic (PFOA sau C8) care poate duce la dezvoltarea cancerului, probleme cu organele reporducătoare şi chiar disfuncţii hepatice. Este recomandat să folosim vase mai sigure precum cele din fontă, sticlă, oțel inoxidabil sau ceramică.

Consumul excesiv de sare dăunează grav sănătăţii

Cu toate că aromatizează toate mâncărurile şi fără ea nu putem trăi, sarea consumată în exces peste unul dintre cele mai mari pericole în bucătărie. Cu toate acestea, cei mai mulţi oameni consumă mult prea multă sare. Specialiştii recomandă un consum de 2.300 mg de sare pe zi, ceea ce reprezintă aproximativ o linguriță în cazul adulților. În unele cazuri, gusturile noastre pot fi desensibilizate la aroma sării. Mâncărurile procesate conțin foarte multă sare, în special produsele fast-food si snacks-urile.

Revista Presei