Grijă mare la Lidl! Puteți fi obligați să plătiți 100 de lei în plus față de ceea ce aveți pe bon. Este politica internă

Scandal mare la Lidl Chitila. Mai mulți clienți ai magazinului s-au trezit cu roțile blocate, în parcare, după ce și-au terminat de făcut cumpărăturile. Aceștia își lăsaseră mașinile în zone nemarcate, dar care nu blocau căile de acces.

Firma care se ocupă cu paza supermarketului a blocat roțile și apoi a cerut celor sancționați 100 de lei pentru deblocare. Unii dintre ei au chemat poliția, iar agenții care s-au deplasat la fața locului au constatat că Lidl nu avea dreptul să facă acest lucru și i-a obligat pe cei de la bază să deblocheze roțile.

Cu toate acestea, se pare că unii dintre clienți au plătit, preferând să nu facă scandal. Astfel, s-a ajuns la concluzia că Lidl dorește să facă bani suplimentari de la clienți, în acest mod.

Reprezentanții magazinului au explicat că aceasta este procedura lor internă.

Răspunsul Lidl

„Pentru a asigura confortul necesar clienților pe perioada desfășurării cumpărăturilor în magazinele noastre, Lidl pune la dispoziția acestora, în mod gratuit, spații de parcare administrate de o firmă specializată. Dorim să oferim cele mai bune condiții pentru fiecare client și, în calitate de proprietar al parcărilor, am elaborat un Regulament de funcționare a acestora, în care sunt cuprinse normele de utilizare și condițiile de staționare care trebuie respectate. Acest regulament este afișat atât la intrarea, cât și în incinta parcărilor Lidl, pentru a putea fi consultat cu ușurință de orice client.

Parcările tuturor magazinelor noastre sunt construite în conformitate cu legislația în vigoare, ce reglementează inclusiv amplasamentul și lățimea căilor de acces, dar și dimensiunile locurilor de parcare. Aceste cerințe au la bază în special rațiuni care țin de siguranță, în spiritul cărora a fost creat și Regulamentul de funcționare a parcărilor noastre. Având în vedere că este în interesul nostru să avem un număr cât mai mare de clienți, toate spațiile care, conform reglementărilor legale și standardelor Lidl, ar putea servi drept locuri pentru parcarea automobilelor au fost marcate și amenajate specific.

Potrivit Regulamentului de funcționare, parcarea autovehiculelor este permisă numai în spațiile special amenajate în acest scop, astfel încât să nu incomodeze restul clienților, dar, și mai important, să nu blocheze căile de acces și evacuare, din motive ce țin de siguranță. De exemplu, în eventualitatea unui incendiu, autoturismele care staționează în afara locurilor marcate ar putea împiedica accesul autospecialelor și ar îngreuna evacuarea parcării de către ceilalți clienți.

Astfel, pentru a descuraja abuzurile și a preveni situații cum este cea din exemplul de mai sus, Regulamentul de funcționare prevede și o serie de măsuri precizate în mod expres. Printre ele se numără și blocarea autovehiculelor parcate în afara locurilor marcate, până la achitarea integrală a tarifului de deblocare prevăzut în același regulament. Această măsură este aplicată de către firma specializată care asigură serviciile de administrare a parcărilor noastre.

Desigur, dorința noastră este să nu fie nevoie de astfel de măsuri, iar scopul Regulamentului de funcționare este îndreptat către siguranța și confortul clienților Lidl”, transmis reprezentanții Lidl.

Citește și:

Revista Presei