Toggle Menu
  1. Home/
  2. Business/

H&M se duce la fund! Mutarea de ultimă oră care ar putea salva compania

  1. Home/
  2. Business/

H&M este unul dintre cei mai importanți retaileri din lume, aflat în top 3 și în România. Probleme cu care s-a confruntat în ultima perioadă au generat însă un declin în profit, foarte greu de gestionat. Pe lângă campaniile controversate, acum și vremea i-a dat bătăi de cap, aducându-i pierderi considerabile. Condițiile meteo schimbătoare au forțat retailerul H&M să scasă prețurile pentru a reuși să-și vândă marfa.

Gigantul a rămas cu o colecţie record de articole nevândute în valoare de 4 mld. dolari. Directorul executiv Karl-Johan Persson a declarat, miercuri că a fost o greșeală să limiteze varietatea produselor, dar se așteaptă ca vânzările să crească în a doua jumătate a anului acesta. Potrivit zf.ro, acţiunile au scăzut cu 4,1 procente până la o valoarea nominală de 122,10 coroane suedeze la ora 9:33 în Stockholm.

„Nu ne-am îmbunătăţit destul de repede. Lucrăm din greu să reparăm asta”, a spus miliardarul în vârstă de 43 de ani. Mai mult, compania are în plan o nouă mutare care va îmbunătăți logistica. Retailerul va adăuga brandul Afound în colecţia sa. H&M a spus că-şi va menţine targetul de a creşte vânzările cu 25% din comerţul online şi magazine noi deschise anul acesta. Vânzările din online au crescut cu 20% în timp ce încasările din business-urile noi au crescut cu 15%. Compania a mai spus că a început să vândă online în India şi că a lansat H&M şi pe Alibaba, iar ambele proiecte au început bine.

Vezi și Revenire neașteptată la Pro Tv! O vedetă cunoscută, în curând pe post! Ce va prezenta

Vezi și Dezvăluire șocantă: ce legătură este între tempul dorințelor de la Șinca Veche și tripla crimă de la Brașov

Cum se fabrică hainele la H&M

H&M și C&A sunt două dintre cele mai populare magazine de haine din România, iar detaliile care au fost proaspăt descoperite ridică multe semne de întrebare. Detectivul britanic Peter Humphrey, a acordat un interviu uimitor renumitei publicații Financial Times și a descris experiența pe care a avut-o într-o închisoare din China, timp de doi ani, unde a fost deținut și arestat. El a fost condamnat pentru că a obţinut ilegal informaţii despre cetăţenii chinezi, potrivit autorităţilor. La vremea respectivă el lucra pentru GlaxoSmithKline.

Humphrey a spus că a suportat condiţii mizerabile acolo, dar a scos la iveală și practici controversate ale unor companii internaţionale, potrivit Quartz. Închisoarea în care a stat “era o afacere. Deţinuţii lucrau pentru companii producătoare de haine”. Printre brandurile pe care le-a recunoscut se numără giganţii H&M şi C&A.

“Prizionerii munceau în sala comună. Aceştia făceau părţi din ambalaje. Am cunoscut branduri precum 3M, C&A sau H&M. Asta este responsabilitate socială a companiilor? Sau poate firmele nu cunoşteau faptul că produsele sale erau realizate într-o închisoare din China?. Străinii care munceau erau fie africani, fie asiatici fără bani de la familie şi nicio altă metodă de strânge bani pentru a cumpăra produse igienice sau snacks-uri. Se lucra la bucată – 100 din asta, 1000 din altceva. Toată ziua lucrau şi câştigau în jur de 13,5 lire pe lună”, a scris Humphrey în FT, citat de Business Magazin.

Munca în închisoare nu încalcă regulile Organizaţiei Internaţionale a Muncii. După cum indică Humphrey, deţinuţii străini au fost plătiţi pentru munca lor, însă nu este clar dacă şi deţinuţii chinezi erau plătiţi pentru aceeaşi muncă.

Multe branduri internaţionale nu permit ca produsele lor să fie realizate în penitenciare. H&M le cere furnizorilor să semneze un contract care le spune explicit că “munca forţată, munca în închisoare sau cea ilegală nu este acceptată”. În aceeaşi situaţie se află şi C&A.

Un reprezentant al H&M a spus că “din ceea ce ştim noi nu există nereguli. Oricum luăm foarte în serios informaţia publicată de Financial Times”. Acelaşi reprezentant al firmei a spus că a auzit zvonuri în trecut legate de munca în închisori, iar compania le-a readus aminte furnizorilor chinezi că termenii din contract sunt non-negociabili.

Chiar dacă deţinuţii realizau produse pentru cele trei branduri, firmele s-ar putea să nu ştie asta din cauza faptului că acestea contractează firme din China care la rândul lor subcontractează alte firme ce ar putea avea practici neortodoxe.

 

Simona Vecerdea/ Sursa foto: 24tv.ua