Hyundai oprește producția din Coreea datorită coronavirusului

Hyundai Motor Company a afirmat că producția din Coreea de Sud, unde se află cea mai mare bază de manufactură a brandului, a fost suspendată, Hyundai fiind primul producător auto din afara Chinei ce se confruntă cu o astfel de problemă, cauzată de epidemia de coronavirus ce a dus la un deficit de piese.

Hyundai are 7 fabrici în Coreea de Sud, ce furnizează vehicule pentru piața coreeană, din SUA, din Europa, din Orientul Mijlociu și din alte țări. Producția din Coreea de Sud reprezintă 40% din producția globală a brandului.
Suspendarea producției survine în urma lipsei cablajului, pe care Hyundai îl procură în mare parte din China.

Doi dintre furnizorii afectați, Kyungshin și Yura Corporation, au susținut că încearcă să mărească capacitatea de producție a fabricilor din Coreea de Sud și Asia de Sud-Est pentru a compensa deficitul din China.

Ambii furnizori plănuiesc să reînceapă producția în fabricile din China, după 9 februarie.

„Ne aflăm într-o situație de urgență”, afirma un oficial Kyungshin pentru Reuters.

Hyundai, și partenerul Kia Motors nu păstrează stocuri mari din piesele ce acum lipsesc, conform Lee Hang-koo, cercetător senior al Institutului Coreean pentru Economie Industrială și Comerț. „Hyundai și Kia pot fi afectate mai serios, pentru că aceste companii tind să importe mai multe piese din China, față de alți producători auto globali”, susținea Lee.

Dependența Hyundai față de China a crescut semnificativ datorită măririi capacității de producție a brandului coreean, ce a survenit acum câțiva ani, când acesta a avut parte de o creștere importantă vânzărilor, adăuga Lee.
„Producătorii sud-coreeni de piese și-au construit propriile facilități împreună cu Hyundai, datorită succesului acestora”, conform cercetătorului.

Coreea de Sud a importat piese auto în valoare de 1,41 miliarde de euro din China, în 2019, față de 2018 când au importat în valoare de 1,33 miliarde de euro, conform informațiilor comerciale.

Casă de comerț japoneză Mitsui&Co a emis un avertisment cu privire la epidemia actuală, aceasta încetinind manufactura în sectorul auto și nu numai.

Fabricanții din China au probleme în a readuce muncitorii de la fabrici înapoi la muncă, datorită vacanțelor prelungite, și suspendării sistemelor de transport în comun, în unele orașe.

Mulți producători auto globali, incluzând Tesla, Ford, PSA Group, Nissan și Honda, au suspendat deja producția în China săptămâna aceasta, conform instrucțiunilor din partea guvernului.

Virusul a omorât peste 420 de persoane, și s-a răspândit spre aproximativ 20 de țări, iscând temeri legate de creșterea economică globală și de piețele afectate, indicele bursier din Shanghai pierzând aproximativ 360 de miliarde de euro din cota de piață, pierdere înregistrată luni.

Decizia Hyundai de a suspendă liniile de asamblare coreene ar putea provoca o scădere a vânzărilor.

Producătorul a avut parte de cel mai mare profit trimestrial din ultimii doi ani, afirmând că țintește spre un profit și mai mare, susținut de mărirea numărului de vânzări ale SUV-urilor precum Palisade și Kona.

Hyundai a oprit deja producția popularului Palisade weekend-ul trecut, datorită acestei lipse de componente.
Majoritatea fabricilor Hyundai din Coreea de Sud vor fi suspendate complet începând de pe 7 februarie, în timp ce unele linii de producție își vor relua activitatea pe 11 sau 12 februarie, conform unui oficial al sindicatelor, acesta refuzând să își dezvăluie identitatea.

Programarea suspendărilor va varia în funcție de fiecare linie de producție în parte, conform unui purtător de cuvânt din partea Hyundai.

„Compania ia în calcul diverse măsuri pentru a reduce durata de suspendare a operațiunilor, printre care colaborarea cu furizori din alte regiuni”, conform unei declarații din partea Hyundai.

„Hyundai Motor va monitoriza îndeaproape situația din China, și va lua toate măsurile necesare pentru a aduce la normal operațiunile din fabrici”, conform producătorului coreean.

Loading...

Revista Presei