Industria auto din China începe să își revină după epidemia de coronavirus

Tesla – Fabrica din China

În restul lumii, epidemia de coronavirus a paralizat industria auto. În SUA, producătorii importanți precum Ford, Fiat Chrysler, General Motors și Tesla au suspendat producția pentru câteva săptămâni, în timp ce producătorii auto europeni precum Ferrari, Lamborghini și Bentley și-au închis și ei fabricile temporar. Însă, în China situația este diferită. După o izolare de două luni, orașul Wuhan, ce a fost epicentrul epidemiei, va fi redeschis, având în vedere că răspândirea virusului este mult mai lentă acum.

Conform unui raport de la Bloomberg, vânzările de mașini din China, cea mai mare piață din lume, au fost afectate sever de COVID-19, însă situația se îmbunătățește treptat. Datele analizate de Asociația Mașinilor de Pasageri din China indică faptul că vânzările de mașini au crescut săptămânal de la începutul lui februarie. Totuși, vânzările înregistrate săptămâna trecută au fost cu 40% mai mici decât cele înregistrate anul trecut în aceeași perioada, însă discutăm de o creștere de 96% față de luna trecută.

Fabricile auto din China plănuiesc să își reia activitatea, acest fapt reprezentând o veste bună pentru producătorii ce vând volume mari de mașini. Fabrica BMW de la Shenyang și-a reluat activitatea pe 17 februarie, iar majoritatea fabricilor Volkswagen sunt active acum.

Fabricile celor de la Fiat Chrysler și-au reluat și ele activitatea, având în vedere că răspândirea virusului este mult mai lentă acum. „Per total, operațiunile de manufactură cât și cele comerciale încep să fie reluate gradual”, conform Fiat Chrysler. De asemenea, fabricile chineze ale celor de la Ford și-au reluat activitatea pe 10 februarie, și continuă să își sporească ritmul. Capacitatea de producție a fabricii Tesla din China a ajuns la 3000 de mașini pe săptămână, fiind mai mare chiar și  decât capacitatea înregistrată înainte de suspendare.

Cât despre producătorii japonezi, capacitatea de producție a celor două fabrici Honda din China revine treptat la normal, în ciuda unui deficit de piese. Și fabricile Nissan și-au reluat activitatea, iar fabricile Toyota de la Guangzhou și Changchun au revenit la sistemul de lucru în 2 schimburi.

La Tianjin, toate liniile de producție și-au reluat activitatea în 2 schimburi, în timp ce fabrica de la Chengdu is păstrează sistemul obișnuit bazat pe un singur schimb. Mai mult de 98% dintre reprezentantele Toyota și-au reluat activitatea, iar obiectivele legate de vânzări ale gigantului japonez pentru 2020 nu vor fi ajustate. Producția modelului Polestar 2 se află deja în desfășurare la fabrica din Luqiao, iar cele 4 fabrici Volvo au fost redeschise. Între timp, producătorii auto monitorizează îndeaproape situația virusului înainte de a redeschide fabricile din alte țări.

Revista Presei