Ingredientul care se găsește în aproape toate produsele și care îți poate face foarte mult rău. Cum îl poți evita

06 dec. 2020
Ingredientul care se găsește în aproape toate produsele și care îți poate face foarte mult rău. Cum îl poți evita

Sarea este unul dintre cele mai vechi ingrediente și este folosită în toată lumea pentru a condimenta mâncarea. Pune în evidență aroma din alimente, dar este folosită și pentru conservarea acesteia. Sarea este una dintre cele cinci arome de bază pe care le poate gusta limba noastră.

Factor de risc pentur boli de inimă și accident vascular 

Deși avem nevoie de o cantitate mică de sare în dietele noastre pentru a ajuta la reglarea cantității de apă din corpul nostru și pentru a ajuta la alte funcții ale corpului, există o legătură puternică între consumul prea multă sare și sănătatea proastă. Prea multă sare este asociată cu retenția de apă și hipertensiunea arterială, care este un factor de risc pentru bolile de inimă și accidentul vascular cerebral.

Cantitatea de sare pe care ar trebui să o consumăm variază în funcție de vârstă și sănătate. Aportul zilnic maxim recomandat de sare este de 6 g (aproximativ 1 linguriță ) pentru adulți (11 ani și peste); 5g pentru copii cu vârsta cuprinsă între 7 și 10 ani; 3g pentru copii cu vârsta cuprinsă între 4 și 6 ani; și 2g pentru copii cu vârsta cuprinsă între 1 și 3 ani.

Cum să eviți consumul unei cantități prea mari de sare:

  • Pregătește mâncarea de la zero: În acest fel, vei ști exact câtă sare este în ea.
  • Evită să mai adaugi sare atunci când alimentele folosite la gătit sunt deja sărate.
    Condimentează cu ierburi, condimente și citrice.
  • Gustă mâncarea înainte de a adăuga sare.
  • Citește etichetele – sarea este adesea ascunsă în alimentele la care s-ar putea să nu te aștepți.