IONITY va mări prețurile încărcării vehiculelor electrice cu 500% începând de pe 31 ianuarie

statii de incarcare ionity

IONITY, o rețea europeană de încărcare a vehiculelor electrice, deținută de BMW, Daimler, Ford, Hyundai, Kia și Volkswagen Group (cu Audi și Porsche) a anunțat că prețurile vor crește cu peste 500% începând de pe 31 ianuarie, datorită tranziției spre un sistem de plată per kW/h.

În trecut, IONITY taxa o rată fixă de 8 euro pentru o sesiune de încărcare DCFC. Aceasta a fost o afacere bună în cazul în care veneai cu o baterie goală și o încărcai aproape complet. Dacă veneai cu, să zicem, 10% capacitate rămasă, și încărcai 60 kW/h pe timpul sesiunii tale, ai fi plătit numai 0,13 euro per kW/h. Ca idee, în Franța, electricitatea costă aproape 0,19 euro per kW/h pentru locuințe, și 0,24 euro per kW/h la stațiile de încărcare Tesla Supercharger. În Germania, plătești 0,30 euro per kW/h la locuință, și 0,33 euro la stațiile Tesla Supercharger.

Începând de luna viitoare, însă, IONITY va taxa utilizatorii cu enorma suma de 0,79 euro per kW/h. Bateria vehiculului Audi e-Tron este de 95 kW/h, deci dacă ai fi „umplut-o” cu 80 kW/h, ar înseamnă că o călătorie de aproximativ 250 km ar costă 63,20 euro, aproximativ. Foarte scump.

Regulamentul Infrastructurii Combustibililor Alternativi din 2017 al Regatului Unit obligă IONITY să o ofere o schemă transparentă a prețurilor pentru utilizatorii ce nu dețin un abonament. Însă IONITY încheie acorduri de furnizare cu producătorii auto, numiți „Connected Mobility Service Partners” (trad. Partneri de Servicii Conectate Mobile). Acesta este un serviciu de abonamente în care plătești lunar pentru a primi un preț cu reducere per kW/h, înțelegerea făcându-se pe baza termenilor de utilizare sau politicii de confidențialitate printr-o aplicație, pentru a permite furnizorului să obțină date de la tine folosindu-le pentru a atrage venituri din alte surse. IONITY nu pun la dispoziție pe site-ul lor o lista completă de parteneri sau de prețuri pe care le-ai plăti.

Dacă deținătorii IONITY doresc să facă mașinile electrice pe cât de neatractive posibil, aceasta este calea. Putem menționa un singur lucru pozitiv: mulțumită regulamentului din Regatul Unit și stabilirii prețului per kW/h, este foarte evident cât de slabă este oferta. În SUA, Electrify America (trad. Electrificarea Americii) ascunde prețurile sub o schemă de plată per minut, însă ne așteptăm la schimbarea acestei situații prin interzicerea în California a plății per minut, ce va intra în vigoare la stațiile DCFC în 2023.

Noțiunea „taxării ca serviciu” este evident respingătoare. Electricitatea este un produs accesibil, și ar fi bine să o putem procura fără a fi nevoie să apelăm la încă un serviciu de subscripție.

Părerea noastră este că producătorii auto ce se află de mulți ani pe piață încă nu au înțeles ce nivel de competiție propune Tesla. Nu este de ajuns să lupți cu Tesla numai pe partea de specificații ale vehiculelor. Aceștia ar trebui să își facă griji în legătură cu întreaga experiență de utilizare și deținere. Probabil că aceștia nu înțeleg sau refuză provocarea.

Revista Presei