Jaguar Land Rover nu sunt siguri că vor recupera vânzările pierdute în China datorită epidemiei de coronavirus

Jaguar Land Rover susțin că este posibil că vânzările pierdute din cauza epidemiei de coronavirus să nu fie recuperate niciodată, epidemia ducând la încetinirea producției și la îndepărtarea clienților față de reprezentanțe, într-o piață foarte importantă pentru companie.

„La momentul actual, nu vedem nicio creștere din punct de vedere al cererii în China”, afirma Ralf Speth, directorul executiv al companiei, în cadrul unui interviu pentru Bloomberg.

„Întrebarea va fi: ‘Vom recupera aceste pierderi, sau vom avea parte de o creștere normală a cererii?’ Nimeni nu știe, și nimeni nu știe cât timp va necesita procesul de revenire la normal”, afirma Speth.

20% din vânzările JLR provin din China. Producătorul auto a avut parte de o recuperare a vânzărilor în această piață importantă, reușind astfel să aibă parte de profit în ultimele trimestre.

În timp ce fabrica JLR de la Changshu de lângă Shanghai este pregătită pentru reluarea activității începând de săptămâna viitoare, impactul deficitului de piese ar putea afecta producția din UK. Fabricile JLR din UK mai au disponibile piese pentru încă aproximativ 2 săptămâni , conform lui Speth. Producătorul are parte de un deficit de piese, precum brelocurile cheilor.

JLR au 3 fabrici în UK, ce produc aproximativ 400.000 de vehicule pe an.

Speth a dezvăluit faptul că producătorul britanic a adus piese din China în UK pentru a metine producția.

Componentele fabricate în China sunt folosite pentru milioane de vehicule ce sunt asamblate la nivel global și în provincia Hubei – centrul epidemiei de coronavirus – ce este un terminal important pentru producerea și transportarea pieselor.

Producătorii auto au sistat operațiunile de la fabricile din China pentru a ajuta la izolarea virusului. Mai mult de 1800 de persoane au murit din cauza acestuia, iar activitățile economice au fost încetinite datorită carantinelor și restricțiilor de circulare.

Vânzările de mașini au scăzut cu 22% luna trecută în China, din cauza faptului că epidemia a luat amploare, și ar putea scădea cu 30% în februarie, conform Asociației Mașinilor de Pasageri din China.

În altă ordine de idei, Speth are un „optimism prudent” cu privire la situația Brexitului, sperând că UK și UE vor ajunge la un acord echitabil pentru ambele părți. Producătorii auto depind de rețele complexe de furnizori, piesele trecând granițele de mai multe ori până la finalizarea construirii unei mașini.

Revista Presei