Jaguar reduce producția de I-Pace datorită deficitului de baterii

Jaguar i-Pace

Jaguar Land Rover sistează producția SUV-ului electric Jaguar I-Pace datorită problemelor de furnizare a bateriilor din partea fabricii LG Chem din Polonia.

JLR au afirmat că au fost nevoiți să ajusteze producția modelului datorită problemelor temporare de planificare din partea furnizorului. „Lucrăm cu furnizorul pentru a rezolva problema, și a minimiza impactul asupra comenzilor clienților”, comunica JLR.

JLR nu au numit furnizorul, și nici nu au menționat când vor relua producția la capacitate normală.

Furnizorul de baterii este LG Chem, conform informațiilor primite. Problema nu a fost legată de epidemia de coronavirus din China, conform sursei.

I-Pace, rivalul Tesla Model X, este construit pe baza unui contract cu constructorul Magna Steyr, la fabrica de la Graz, din Austria.

Ziarul Times a raportat că producția lui I-Pace va fi sistată pentru o săptămână, începând de luni, 17 februarie.

I-Pace folosește celule de baterii produse la fabrica LG Chem de la Wroclaw, din Polonia, fiind una dintre cele mai mari producătoare de celule pentru baterii din Europa. Fabrica a fost deschisă în 2018.

I-Pace are o baterie mare, de 90 kWh, ce îi conferă o autonomie de rulare de asemenea mare, de 470 km conform standardului european WLTP, sau de 377 km conform standardului american EPA.

I-Pace s-a vândut în 17.355 de exemplare anul trecut, la nivel global, fiind primul an în care mașina a fost disponibilă conform companiei. I-Pace s-a clasat pe locul 4 in topul celor mai bine vândute vehicule JLR, după SUV-urile F-Pace și E-Pace, și berlina XE.

LG Chem au fost contactați pentru a-și exprima opinia cu privire la situația stocurilor.

Fabrica LG Chem din Wroclaw va furniza celule de baterii pentru SUV-ul electric Ford Mustang Mach E, ce va fi disponibil pentru comenzi spre finalul acestui an. Mach E va folosi aceleași celule ca viitorul Ford Transit, o decizie care conform Ford va duce la reducerea costurilor necesare producerii bateriilor.

Vehiculele electrice din partea celor de la Audi și Mercedes

Aceast deficit a afectat și alți producători auto.

În ianuarie Audi a redus numărul orelor de producție de la fabrica din Belgia, după ce problemele de la fabrica LG Chem din Polonia au dus la restricționarea numărului de SUV-uri electrice e-Tron pe care producătorul german le putea construi, conform ziarului belgian L’Echo.

Audi va construi 4100 de unități ale modelului e-Tron în acest an, în loc de numărul planificat de 5700 de unități, conform publicației din Belgia. e-Tron este un rival pentru I-Pace.

Mercedes-Benz a negat o știre din presa germană cum că producătorul ar fi intenționat să reducă producția SUV-ului electric EQC, alt rival I-Pace, la 30.000 de unități construite anul acesta, de la 60.000. Conform Manager Magazin, problema ar fi pornit de la stocul limitat de celule din partea LG Chem.

Daimler, compania ce deține Mercerdes, a susținut că planurile de producție pentru 2020 legate de modelul EQC au rămas neschimbate.

Revista Presei