Kia va produce vehiculul electric sportiv numit „Imagine” în 2021

kia imagine

Kia va produce vehiculul electric sportiv numit „Imagine” în 2021, însă nu se cunosc încă informații despre presupusul model compact de 10000 de euro pentru Europa. Divizia Kia din Europa va răspunde provocării noilor limitări pentru emisii din UE prin dublarea vânzărilor de autovehicule electrice anul viitor, conform lui Emilio Herrera, directorul de operațiuni al Kia Europe. Acesta a confirmat faptul că sedanul Imagine, ce va avea garda la sol înalta, va intra în producție în 2021.

Cel mai mare obstacol pentru vehiculele eletrice rămâne raportul dintre acesibilitatea pentru clienți și profitul generat pentru producător, în special pentru o versiune complet electrică a unei subcompacte populare în Europa.

Discutând cu Automotive News Europe, directorul de operațiuni al Kia a adus la lumină dificultatea oferirii unui automobil electric accesibil în masă. „Noi, Kia, nu suntem capabili astăzi de a lansa un vehicul electric cu prețul de 30000 de euro”, afirmă acesta.

Kia nu este singura companie aflată în această dificultate. Cea mai accesibilă versiune a Tesla Model 3 disponibilă în SUA începe de la suma de 36000 de euro. Majoritatea se vând la prețuri mult mai mari. Alternativele situate ca preț în jurul sumei de 27000 de euro au o autonomie mai mică de 250 de km. Modelele dezirabile cu o autonomie mai mare, precum Nissan Leaf-Plus, au un preț de pornire de peste 32000 de euro.

Herrera a susținut că producătorul coreean va aborda problema accesibilității folosind platforme noi  dedicate vehiculelor electrice. Acesta a confirmat că versiunea de producție a impresionantului concept Imagine va fi lansată în 2021. „Planul pentru acest vehicul este de a deveni unul produs în masă într-un an sau doi”, spunea acesta.

Imagine este un distrugător de segment. E o berlină de familie în 4 uși, aflată în segmentul denumit deobicei drept segmentul C (mărimea unui VW Golf), însă are o gardă la sol înalta, precum aceea a unui SUV. În același timp, mașina va fi sportivă. Cel mai apropiat model de conceptul Kia pe care l-am văzut până acum a fost Polestar 2 de la Volvo.

Cele mai impresionante caracteristici ale vehiculului – precum suicide doors (uși prinse în partea din spate) și cele 21 de ecrane în cascadă – vor fi cel mai probabil înlăturate. Însă oficialii Kia susțin că modelul de producție va fi foarte apropiat de concept.

Nu se știe dacă modelul Imagine va fi lansat pe piața din SUA, sau ce preț va avea. Însă o versiune de 35000 de dolari (32000 euro) a unei berline Kia ar putea fi câștigătoare.

Între timp, Europa este pregătită pentru cea mai mare creștere în vânzări de vehicule electrice, pentru următorii ani. Astfel, Kia analizează modalitatea în care își poate mări vânzările de vehicule electrice, oferind o versiune complet electrică a compactei Picanto. La fel ca subcompacta E de la Honda, versiuni electrice ale mașinilor din segmentele compacte și subcompacte vor fi puse la dispoziție în Europa, dar nu și în America.

Renault susține că poate lansa o mășină electrică cu prețul de 10000 de euro în Europa în mai puțin de 5 ani. Însă Herrera nu crede in această afirmație.

„Una dintre cele mai mari provocări pe care le întâmpinăm este să facem vehiculele eletrice profitabile pentru companie, iar cu cât un model este mai mic, cu atât este mai complicat. Prin urmare, un vehicul electric cu prețul de 10000 de euro reprezintă o provocare foarte mare, nerealistă. Știm cât de greu este pentru că dorim să fabricăm o versiune electrică a modelului Picanto. Nu este nimic confirmat încă, însă chiar luăm în considerare acest aspect. Însă nu credem că poate avea un preț mai mic de 10000 de euro, asta ar înseamnă să dai jos toată caroseria de pe vehicul.”

Cu toate acestea, Kia rămâne determinată să creeze o versiune electrică a modelului Picanto, sau altă subcompacta pentru Europa. Herrera afirma:

„Tința noastră este să avem un vehicul electric în fiecare segment principal în care participăm. Chiar dacă nu e confirmat astăzi, cred că nu avem altă șansă.”

Revista Presei