Koenigsegg dezvăluie secretul înființării unei companii auto

Christian Von Koenigsegg

Koenigsegg este una dintre cele mai importante companii ce construiesc hypercar-uri – însă nu a fost ușor pentru a ajunge în acest punct. Christian Von Koenigsegg avea numai 22 de ani când a fondat compania auto suedeză Koegningsegg, în 1994.

Acesta visa să își construiască propriile mașini, și propria companie auto. Astăzi, visul este deja realitate, iar Koenigsegg este unul dintre cei mai importanți producători de hypercar-uri, ce produce unele dintre cele mai rapide mașini de pe glob, concurând cu Bugatti, Lamborghini și Ferrari.

Într-o discuție cu cei de la Apex One, Christian povestea despre experiențele prin care a trecut pentru a pune bazele unei companii ce urma sa concureze cu producătorii consacrați, și oferea sfaturi pentru cei ce plănuiesc la rândul lor să își întemeieze propria companie auto.

Însă, consolidarea unei companii auto de succes nu se petrece peste noapte. „Nu există niciun truc. Este vorba despre multă muncă”, afirma Christian Von Koenigsegg. „Dacă ar fi să dau un sfat, v-aș sugera să fiți concentrați pe obiectivele voastre, și desigur, să nu renunțați la greu. Acela este momentul când trebuie să mergi mai departe, chiar dacă pare imposibil.”

Koenigsegg a adăugat că un factor important îl reprezintă urmărirea țelului și a viziunii inițiale. Chiar dacă acesta a fost încurajat de dragostea sa pentru automobile, Christian a dorit să demonstreze că este capabil să își atingă obiectivul.

„Am vrut să îmi demonstrez mie și celor din jur că dacă îți dorești cu adevărat, poți face orice.”

„M-am gândit la faptul că o să fie foarte dificil, aproape imposibil, și că toată lumea va râde de mine. Când acest lucru s-a întâmplat, și s-a întâmplat de multe ori, mă așteptam să se întâmple. Dar nu m-a făcut să renunț.”

După multă muncă, răbdare, și încăpățânare, primul model de producție al celor de la Koenigsegg, CC8S, a fost lansat în 2002. Chiar dacă cei de la Koenigsegg produc mașini în număr limitat, succesul companiei nu a trecut neobservat, pornind de la Agera RS ce a obținut câteva recorduri de viteză, și ajungând la inovațiile inginerești precum cele de pe motorul modelului recent dezvăluit, Gemera.

* Material video realizat de apex.one

Revista Presei