Leguma care absoarbe grăsimea ca un burete. Românii o consumă foarte mult, dar iată cum se prepară corect

de: Ana Toma
21 apr. 2021
Leguma care absoarbe grăsimea ca un burete. Românii o consumă foarte mult, dar iată cum se prepară corect
Photo by ja ma on Unsplash

Legumele sunt la mare căutare, în special atunci când ne dorim să scăpăm de kilogramele în plus și să avem o alimentație sănătoasă. Puțini știu însă că există o legumă pe piață care poate absorbi grăsimea precum un burete, fiind de mare ajutor în cazul în care ne dorim o siluetă perfectă.

Mihaela Bilic ne face cunoștință cu vânăta, dar și cu beneficiile pe care ea le are asupra organismului. Conform nutriționistului, consumată regulat și preparată cum trebuie, vânăta poate fi de mare ajutorul în cazul persoanelor care vor să slăbească.

Leguma care absoarbe grăsimea

Vânăta poate abosrbi grăsimea ”ca un burete”, spune nutriținoistul Mihaela Bilic. Ea este bogată în fibre, apă, minerale, dar și vitamine, iar majoritatea persoanelor nu cunosc chiar toate calitățile sale.

În general, începând cu luna iunie, vânăta devine deja nelipsită de pe masa românilor, însă dezavantajul ei este că nu poate fi consumată crudă, precum alte legume, în contextul în care conține o substanță toxică care poate cauza indigestie.

”Dincolo de calităţile ei nutritive (apă, fibre, minerale şi vitamine din grupul B), vânăta are o proprietate aparte: absoarbe grăsimea ca un burete, şi mai e un amănunt de care trebuie ţinut cont: vinetele nu pot fi consumate crude!

Tratamentul termic al vinetelor are rolul nu numai de a le schimba consistenţa, dar neutralizează si solanina, o substanţă toxică ce poate da indigestie”, scrie nutriționistul.

Când devine vânăta o bomă calorică

Există mai multe moduri de a prepara vinete. Unele persoane le pun pe grătar, altele la cuptor și de asemenea, este nelipsită din anumite preparate culinare care au un gust deosebit, însă mare atenție când o combinați cu ulei, în caz contrar, în loc să vă bucurați de beneficiile ei, vă puteți trezi cu kilograme în plus.

”Prin urmare vinetele se gătesc: fie coapte direct in flacără sau pe plită/grătar, fie băgate la cuptor, fie ca ingredient în nenumărate preparate culinare: tocăniţă, zacuscă, ghiveci, lasagnia, musaca, sau umplute cu orez, ciuperci, carne etc.

Un lucru trebuie subliniat: 100g vinete au sub 30 cal, iar o lingură de ulei 100 cal (indiferent de ulei!) Deci cum facem să nu transformăm o banală salată de vinete într-o maioneză? Pentru ca asta devine atunci cand încorporăm în ea jumatate de sticlă de ulei!”, mai scrie Mihaela Bilic.

Cum se prepară corect vânăta

Pentru că tentațiile sunt mari, nutrționistul ne dă și câteva sfaturi cu privire la modul în care putem prepara vinetele într-un mod dietetetic. Tot ce trebuie să facem este să evităm uleiul. În acest mod, vom obține o masă sănătoasă, dar și delicioasă.

Uleiul poate fi înlocuit cu pastă de susan, apă cu sare, iar în anumite cazuri extreme, putem folosi uleiul însă cu un pulverizator, pentru a nu scăpa mai mult decât este necesar.

Mihaela Bilic are un pont și pentru vegetarieni, prezentându-le ingredientul secret care leagă compoziția și care ajută la evitarea uleiului.

”În loc de ulei, frecaţi vinetele coapte cu 2 linguriţe de pastă de susan (tahina) – au mai puţine calorii decât 2 linguri de ulei şi avantajul că albesc vinetele, le elimină iuţeala, le leagă şi le sporesc.

În cazul vinetelor gătite, opăriţile în prealabil 2 min în apă cu sare si apoi puneţi-le la scurs pe un şerveţel – nu vor mai absorbi ulei; acelaşi efect poate fi obţinut si punând sare pe feliile de vânătă, asteptati 15-20 min si ulterior le puteţi găti.

Folosiţi un spray pentru ulei cu care să pulverizaţi doar un strop de grăsime; preferaţi gatitul la cuptor, în felul asta nu riscaţi ca
preparatul sa se ardă.

Nu în ultimul rând, un sfat pentru vegetarieni: dacă vreţi vinete albe la culoare şi dulci la gust, se poate şi fără gălbenuş de ou, puneţi în salata de vinete jumătate de dovlecel fiert – are avantajul de a lega compoziţia fără să mai fie nevoie nici de mult ulei, nici de amestecat timp îndelungat”, mai scrie nutriționistul.