Lexus ar putea fi primul constructor al unei mașini electrice cu autonomie de 1000 km

lexus – model electric

Stadiul pieței vehiculelor electrice este fluctuant, conform președintelui internațional al Lexus, Yoshihiro Sawa… însă subdivizia de lux a companiei Toyota are un as în mânecă… Un vehicul cu autonomie ridicată.

În Melbourne, ca parte a cursei de cai pentru Oaks Day, și pentru a dezvălui noul model convertibil Lexus LC, Sawa a afirmat pentru site-ul WhichCar faptul că japonezii urmăresc stadiul pieței de vehicule electrice foarte atent – și în particular, cel mai mare stat producător și consumator de vehicule electrice, China.

Fiind de acord cu faptul că piața vehiculelor electrice s-a mai „calmat” în China, Sawa a mărturisit pentru WhichCar faptul că problema este reprezentată de ajutoarele primite de la guvern pentru achiziționarea vehiculelor electrice.

„Dacă acestea sunt oprite, pfft”, a afirmat pentru WhichCar, gesticulând cu o mișcare de „tăiere”. „De fapt, oamenii se întorc la hibride.”

Multe companii, incluzând Mercedes-Benz și Audi, au sugerat faptul că motoarele hibride sunt puțin mai mult decât o măsură provizorie în calea spre electrificarea completă, însă Sawa este de altă părere.

„Mașinile noastre cu baterii hibride bazate pe nichel sunt în regulă”, spunea acesta. „Aceste baterii sunt scumpe, însă sunt mai ușor de reciclat. Bateriile litiu-ion, pe de altă parte, sunt mai ieftine, însă capacitatea de producție reprezintă o problemă.”

Sawa a vorbit optimist despre o nouă tehnologie pentru baterii, bazată pe semiconductori, afirmând pentru WhichCar faptul că o baterie cu semiconductori ar putea pune la dispoziție o autonomie de 1000 de km pentru o mașină. Cele mai mari autonomii întâlnite pe piață sunt mai mici de jumătate din acest număr, la ora actuală.

Însă, există o problemă.

„Lucrăm la această tehnologie, însă nu o putem lansa deocamdată”, spunea acesta. „Posibilitatea de a călători 1000 de km există, însă timpul de încărcare ar putea fi foarte mare.”

O baterie cu semiconductori diferă față de o baterie litiu-ion prin faptul că nu conține electrolitul lichid folosit pentru bateriile litiu-ion. Eliminând această caracteristică a bateriei reduce riscul de incendiu foarte mult, îmbunătățind capabilitatea bateriei de a stoca energie.

O baterie litiu-ion tipică poate folosi 25% din energia potențială de care dispune, ineficiența relativă situându-se la aceeași cotă.

Compania mama a Lexus, Toyota, va profită de Jocurile Olimpice din 2020 pentru a dezvălui un vehicul de transport a persoanelor, ce va folosi baterii cu semiconductori, însă utilizarea la scală comercială a acestei tehnologii pentru baterii se află la un deceniu distanță, conform experților.

Sawa a insistat asupra faptului că necesitatea de a dezvolta un sistem robust de reciclare a bateriilor mașinilor electrice este de o importanță categorică.

„Trebuie să lucrăm la bucla de reciclare a bateriilor”, spunea acesta, adăugând că există potențial pentru bateriile uzate – ce sunt actualmente scoase dintr-o mașină chiar dacă au și 70% din capacitate încă disponibilă – de a fi refolosite ca stocare pentru case.

Strategia de adăugare a bateriilor pentru stocare caselor poate fi susținută de panourile solare pentru a pune la dispoziție o sursă de energie ieftină și curată, pentru a încărca vehiculele electrice sau echipamentul electronic din locuințe.

Revista Presei