Mănânci semințe de dovleac? Iată cea mai mare greșeală pe care trebuie să o eviți: Citește cu atenție eticheta!

seminte de dovleac (2)
Photo by chuttersnap on Unsplash

Semințele, dacă sunt consumate în mod echilibrat, au beneficii uriașe pentru organism. Cu toate acestea, este bine de știut că nu orice tip de semințe este benefic, astfel încât trebuie să citești cu mare atenție eticheta.

Atunci când vorbim de semințele de dovleac, una dintre cele mai mari probleme este reprezentată de cantitatea consumată. Semințele de dovleac sunt extrem de bogate în grăsimi. Tocmai de aceea, cantitatea zilnică recomandată este de doar 30 de grame, adică aproximativ 2 linguri de semințe.

Mai mult decât atât, încearcă să eviți consumul de semințe de dovleac prăjite, pentru că, în această formă, își vor pierde o bună parte din conținutul de nutrienți.

Beneficiile semințelor de dovleac:

Combat artrita

„Semințele de dovleac reduc inflamațiile cauzate de artrită și protejează oasele. Mai mult, spre deosebire de medicamente, acestea nu provoacă efecte secundare nedorite. Cu cât semințele de dovleac sunt mai vechi, cu atât beneficiile pe care le oferă vor fi mai mari.

Te ajută să dormi mai bine

Semințele de dovleac sunt o sursă incredibilă de triptofan. În cele din urmă, acest aminoacid este convertit în serotonină, celebrul hormon al somnului. Dacă servești câteva semințe de dovleac înainte de culcare (împreună cu o sursă ușoară de carbohidrați, precum o bucată mică dintr-un fruct), vei dormi mai bine.

Sunt o sursă excelentă de acizi grași omega-3

Aceste semințe reprezintă una dintre cele mai bune surse vegetale de acizi grași Omega-3, substanțe esențiale pentru sănătate. Dacă vrei să îți mărești aportul de Omega-3, ai grijă să nu consumi semințe de dovleac în exces. Cantitatea recomandată este de 20 g pe zi,” notează realitatea.net.

Revista Presei