Mâncați porumb fiert? Efectele neștiute pe care le poate avea asupra organismului

Este perioada vacanței, așa că mulți români merg măcar un weekend la mare. Majoritatea optează să mânânce porumb fiert sau copt, dar puțini știu câte efecte benfice poate avea acesta.

Porumbul are în componență în principal carbohidrați, în special amidon, cuprinzând 28–80% din greutatea sa uscată, dar și cantități mici de zahăr (1-3%). El conține multe proteine și este bogat în vitamine și minerale, care variază în funcție de tipul de porumb, care poate fi galben, dar și roșu, portocaliu, violet, albastru, alb sau negru.

Acesta este o sursă bună de luteină și zeaxantin și ajută mult la menținerea sănătății ochilor. Medicii și specialiștii în nutriție recomandă o cură de porumb cel puțin o dată pe an. Magneziul şi vitamina E pe care-l conține ajută inima să se menţină sănătoasă, crescând elasticitatea vaselor de sânge. Porumbul este un bun detoxifiant și ajută astfel la menţinerea unei bune digestii. Specialiștii spun că prin consumul porumbului fiert prevenim de asemenea cancerul la plămâni datorită substanţei numita beta-cryptoxanthin.

Porumbul dulce este o varietate specială, cu conținut scăzut de amidon și un conținut mai mare de zahăr. Cea mai mare parte a zahărului constă în zaharoză. În ciuda zahărului, acesta nu este un aliment cu un nivel ridicat și înregistrează un nivel scăzut sau mediu pe indicele glicemic.

Sursa foto: fivestarmontessori.com

Loading...

Revista Presei