Mare atenție! Ce alimente nu ai voie să consumi în timpul postului: Îți fac rău

Mare atenție! Sfaturi extrem de importante ale specialiștilor în timpul postului Crăciunului. Doctorul Laura Ene, medic Primar Diabet, Nutriție și Boli metabolice ne spune ce alimente nu ai voie să consumi în timpul postului. Acestea îți pot face rău.

Postul acționează asupra trupului, dar și asupra sufletului ca o „curățare generală”. Este recomandat să fie ținut de persoanele sănătoase, deoarece este un mod ideal de prevenire a bolilor.

Ce alimente nu trebuie să consumi în timpul postului

Specialistul ne spune ce alimente avem voie și ce alimente nu avem voie să consumăm în timpul postului. Postul este un mod de a-ți prelungi viața, de a-ți consolida sistemul imunitar, de confort fizic și spiritual, de a evita bolile, de a întârzia îmbătrânirea și chiar de a pierde în greutate. Postul include mâncăruri făcute din legume și fructe, pe cât posibil crude.

Este foarte important să nu mâncăm niciodată până la saturație. Trebuie să ne ridicăm de la masă cu senzația că încă putem mânca.

Dacă până acum la micul dejun obișnuiai să mănânci cereale cu lapte integral, acum poți să le mănânci cu lapte de soia, migdale sau nucă de cocos. Acestea au mai puține calorii decât laptele de vacă și sunt o sursă importantă de vitamine A, E și D, dar și calciu.

O importantă sursă de vitamina E sunt măslinele cu rol antioxidant, antiinflamator, ce protejează organismul de infecții. În plus, conțin și numeroși fitonutrienți cu multe beneficii asupra sănătății (efect cardioprotector, efect anticancerigen).

De asemenea, fructele de sezon sunt printre cele indicate de către specialist. Trebuie să consumăm portocale, grepfrut, mandarine, kiwi, lămâi. Au un conținut ridicat de vitamina C care o să îți crească imunitatea.

Mai mult, o altă sursă importantă de proteine ​​vegetale sunt ciupercile. Există multe rețete care folosesc ciuperci, așa că trebuie menționat că acestea sunt sărace în calorii și conțin nutrienți care ne vor ajuta să avem o sănătate de fier în această periaodă a anului. În plus, sunt și o sursă de vitamina D. Semințele (de chia, de in, de dovleac, de floarea-soarelui, de cânepă) sunt o altă sursă de proteine ​​și fibre care pot fi utilizate în diferite feluri de mâncare. Poți să le consumi ca gustare, contribuind la o digestie bună. Semințele de susan sunt o sursă importantă de calciu.

Fasolea este un alt aliment recomandat în timpul postului. Conține glucide, iar conținutul de proteine ​​este completat de cel de vitamina B și mai ales fier, o sursă de vitalitate crescută. Nici sfecla roșie nu trebuie neglijată. Este o sursă importantă de fier.

În această perioadă, una dintre erorile alimentare obișnuite este creșterea consumului de cartofi și paste. Este recomandat un consum moderat și trecerea de la pastele cu făină albă la pastele cu făină integrală. De asemenea, evită cârnații „vegetali”, deoarece conțin o mulțime de substanțe artificiale, conform doc.ro.

Loading...

Revista Presei