Mare atenție la acest tip de covrigi! Sunt toxici și îți pot crea ravagii în organism. Cum îți dai seama că au o problemă

covrig
Photo by Yeh Xintong on Unsplash

Covrigii sunt marea noastră salvare dimineața. Simplu de consumat și ușor de găsit în drumul nostru spre muncă, sunt perfecți pentru prima masă a zilei. Mare atenție însă când îi cumperi, poți avea probleme mari de sănătate dacă faci alegerea greșită.

Probabil ți se pare greu de crezut că în spatele unui covrig cald se pot ascunde o serie de afecțiuni grave. Totuși, potrivit health.com, dincolo de aspectul practic, care transformă covrigii într-un mic dejun sau o gustare ușor de transportat, cele 300-350 de calorii conținute de un covrig și 50-60g de carbohidrați reprezintă echivalentul a 3-4 felii de pâine.

Astfel, în lipsa fibrelor și a altor nutrienți carbohidrații covrigii se vor digera foarte rapid, devenind zahăr sau grăsime.

Specialiștii susțin că un covrig în sine nu este neapărat un aliment nociv, însă cu siguranță nu susțin o stare de sănătate optimă. În cazul în care nu știai, ei conțin cantități foarte reduse de nutrienți, iar rata de conversie a carbohidraților pe care îi furnizează în zaharuri și grăsimi este foarte ridicată.

Cele trei reguli importante 

Dacă ții la silueta ta și îți dorești să te menți în formă, trebuie să ții cont neapărat de aceste trei reguli importante.

Prima este mărimea covrigului. Chiar dacă ți-e foame, optează pentru un covrig mai mic. Din ce în ce mai multe magazine oferă deja aceste versiuni mai mici, inclusiv supermarketurile și cafenelele și poți testa variantele cu scorțișoară, afine, mac, măsline sau cacao.

Dacă optezi pentru un covrig mic vei neutraliza aproximativ 200 de calorii, ceea ce poate avea drept rezultat slăbirea cu până la 10kg la nivel de an.

O altă regulă de care trebuie să ții cont este conținutul covrigului. Încearcă să optezi pentru făina integrală. Covrigii din făină integrală conțin mai multe fibre, vitamine și minerale decât cei obișnuiți.

Totuși, nu trebuie să presupui că un covrig care menționează făina integrală este sănătos, ci trebuie să fie preparat exclusiv din acest tip de făină.

Ultima și cea mai imporatantă regulă pentru o stare de bine și un organism sănătos este să renunți la miez. Specialiștii îți recomandă să elimini miezul cu o linguriță și să savurezi coaja care te atrage fără să te simți vinovat. Prin acest truc simplu vei elimina 100 de calorii la fiecare covrig.

Revista Presei