Mașina electrică de oraș, Volskwagen ID.1

VW ID

Vom avea parte în curând de o nouă mașină electrică de buget din partea celor de la Volkswagen: ID.1 va apărea în reprezentanțe în 2023. ID.1 va avea dimensiuni similare cu e-Up 2020, pe care îl va înlocui, având o caroserie pătrățoasă, adaptată condusului în mediul urban.

Ar trebui să ne așteptăm la diverse elemente stilistice împrumutate de la vehiculul ID.3 pentru versiunea de producție a lui ID.1, iar această interpretare 3D realizată de Andrei Avarvarii ar trebui să ne dea câteva indicii legate de acest automobil.

În mod interesant, și celelalte variante ale acestui vehicul se află deja în dezvoltare: discutăm despre o varianta mai robustă, numită ID.1 Crozz, și o varianta numită e-Roomzz cu tendințe de monovolum.

VW ID.1: specificații

În timp ce e-Up reprezintă un vehicul adaptat pentru a primi un tren de rulare electric, având ca punct de plecare o mașină ce folosea motoare convenționale pe combustie, ID.1 este o mașină pur electrică. Inginerii de la VW au folosit o variație a arhitecturii MEB, ce va sta la baza vehiculelor electrice oferite de brand, pornind cu ID.3.

Ne așteptăm ca ID.1 să fie oferit cu 2 versiuni de baterii: una de 24 kWh, și alta de 36 kWh – mașinile având o autonomie de rulare mai scăzută dar un preț mai accesibil. Acesta este un trend pentru mașinile electrice de oraș, precum Honda E și Mini Electric.

Se zvonește că cel mai mic vehicul electric Volkswagen va avea o autonomie de rulare de aproximativ 300 km în configurația cu cea mai mare baterie.

Aspectul legat de business pentru VW ID.1

VW au sperat să construiască o mașină electrică cu un preț de 10000 de euro – posibil în parteneriat cu Suzuki – însă nu au avut succes. Astfel, producătorul de la Wolfsburg merge mai departe, fiind încrezător în strategia sa pentru vehiculele electrice.

De fapt, obiectivul de a vinde 1 milion de mașini electrice pe an până în 2025 a fost reprogramat pentru 2023. Președintele Ralf Brandstätter susține că mașinile construite pe platforma MEB pot fi cu 40% mai ieftine de construit în comparație cu mașinile electrice ce folosesc șasiuri convenționale.

Liderul brandului german a afirmat: „În viitor, nu va mai fi necesar să montăm baterii într-o mașină ce a fost proiectată pentru a avea un motor convențional, ca în cazul lui e-Up 2020 – acesta a fost un pas intermediar. Lucrăm la un vehicul electric cu un preț de achiziție sub 20.000 de euro – putem ajusta arhitectura MEB pentru a obține un cost de producție mai mic.”

ID.1 va fi cel mai mic model electric din gamă, ce va fi alcătuită din 7 modele principale.  Va urma ID.2, ce va rivaliza cu Renault Zoe și Peugeot e-208. De asemenea, o versiune R de performanță a modelului ID.3 se regăsește în planurile nemților. Apoi, va urma modelul ID.4, ce este bazat pe conceptul ID.Crozz, și ne așteptăm ca acest model să își facă apariția spre finalul acestui an.

Revista Presei