Mercedes-Benz E-Class 2020 facelift: noua normalitate

Cei de la Mercedes-Benz au dezvăluit noua variantă a luxoasei berline E-Class. Compania germană intenționa să prezinte modelul la showul auto de la Geneva de anul acesta, ce a fost anulat din cauza epidemiei de coronavirus. Noul facelift nu ne surprinde, însă avem parte de mai multă tehnologie interesantă și de mai mult lux.

Aspectul berlinei a fost actualizat, pentru a respecta stilul noilor modele de la Mercedes.

Arată ca un A-Class mai mare…

Noua grilă și noile faruri – atât de pe față cât și de pe spate – sunt mai mult orizontale decât verticale, fapt ce îi conferă lui E-Class un aspect similar cu cel al modelelor de clasa mai mică. Pentru Europa, variantele de echipare standard și variantele Exclusive Line vor avea parte de grila tradițională și de ornamentul de pe capotă, în timp ce mașinile pentru UK vor avea parte de grila sport, cu logo-ul amplasat central, cel mai probabil.

Farurile LED reproiectate vin standard, versiunea adaptivă Multibeam (ce încorporează luminile de rază lungă ULTRA RANGE) fiind disponibilă pe variantele de echipare mai premium.

Avem parte de multe inserții de crom – atât în zona grilei cât și în zona portbagajului. În rest, avem parte de elemente de culoare piano black, cum ar fi cele din zona evacuărilor.

Modelele AMG vor avea parte de o capotă reproiectată, în timp ce sistemul All-Terrain va fi mai apropiat din punct de vedere al funcționării de SUV-urile precum GLC, inserțiile de crom înlocuind inserțiile argintii mate ce se regăseau pe generația trecută.

Este habitaclul cel mai luxos de până acum?

Cu siguranță. După cum v-ați putea aștepta, avem parte de cel mai nou sistem de operare MBUX. Acesta funcționează prin intermediul a două ecrane – ce pot avea diagonale de 10,25 inch sau opțional de 12,3 inch, fiind aranjate unul lângă altul, dând impresia unui singur ecran mai lat, mai mare.

Am întâlnit deja această configurație pe modelele mai recente precum GLS, însă ne aflăm la primul contact cu noul volan de pe noul E-Class. Acesta poate avea 3 spițe sau 6, în funcție de cum privești lucrurile. Practic, acest lucru înseamnă că noul volan are parte de foarte multe comenzi, însă nu știm câte dintre acestea sunt comutatoare tradiționale și câte sunt touch.

În rest, habitaclul a rămas la fel – cu guri de ventilație metalice, și cu o combinație de lemn și piele ce se regăsește aproape în orice zonă. Sistemul de infotainment are parte de un touchpad, comutatorul circular fiind înlocuit.

Avem parte de finisaje noi, atât în interior cât și în exterior. Sunt puse la dispoziție 3 noi culori pentru exterior – High-Tech Silver, Mojave Silver sau Graphite Grey Metallic. În interior lucrurile sunt mai interesante, fiind disponibile combinații de maro și bej dacă veți alege nivelurile de echipare mai premium. O noutate pentru acest an este ajustarea automată a poziției de condus – dacă îți vei introduce înălțimea în sistemul de infotainment, acesta va ajusta automat scaunul pentru tine.

Cum sunt motoarele?

În Europa vom avea parte de motoare pe benzină cu puteri între 154 și 362 CP, și de motoare diesel cu puteri între 158 și 325 CP.

Din nou, la fel ca pe alte modele noi de Mercedes, avem parte de un motor în 4 cilindri pe benzină ce are un sistem mild-hybrid – acesta fiind implementat doar pentru a obține un consum de combustibil mai bun, nefiind un motor care să te impresioneze cu performanțele sale sportive.

Avem parte de un strat Nanoslide pentru cilindri, cât și de o netezire interioară pentru aceștia, precum și de un încărcător special… Tot ce trebuie să știți este că acest motor poate opera la viteze mari cu partea pe combustie internă oprită, având parte de un compresor electric pentru turbosuflantă. Acest motor promite o eficiență ridicată.

Sunt implementate sisteme de control a emisiilor atât pentru variantele pe benzină cât și pentru cele diesel. Cât despre variantele plug-in hybrid, vor fi oferite modelele E300 e pe benzină și E300 de diesel, însă există posibilitatea ca acestea să fie optimizate și să primească un nou nume. Nu există detalii pe tema aceasta.

Cum rămâne cu noua tehnologie?

Mercedes au fost printre primele branduri ce au implementat condusul semi-autonom, prin intermediul generației actuale de E-Class, astfel germanii au îmbunătățit acest sistem pentru noul facelift. Se remarcă senzorii capacitivi montați pe volan – aceștia funcționează prin detectarea atingerilor, și nu prin detectarea presiunii, astfel nu va mai fi nevoie să strângeți volanul în mâini pentru a opri avertismentele emise de mașină.

Sistemul de frânare automată de urgență ce are capabilități de a detecta bicilcistii și pietonii vine standard, în timp ce opțiunea Driving Assistance va adaugă mai multe facilități pentru îmbunătățirea siguranței. Sistemul Active Speed Limit va folosi datele de pe hărți și recunoașterea semnelor de circulație pentru a ajusta limitatorul de viteză corespunzător, și poate folosi sistemul de navigație pentru a ajusta viteza în funcție de condițiile de drum.

Tempomatul adaptiv va folosi date obținute în timp real pentru a detecta ambuteiajele și pentru a reduce viteza. Odată intrat într-un ambuteiaj, acest sistem va conduce mașina la viteze de până la 60 km/h, oprind și pornind la nevoie.

Sistemul de monitorizare a unghiului mort funcționează chiar și atunci când mașina este oprită – având menirea de a preveni situațiile în care pasagerii deschid portierele și lovesc bicicliști sau pietoni.

În final, discutăm și despre sistemul Urban Guard – ce are rolul de a monitoriza locația mașinii și de a avertiza proprietarul în legătură cu orice potențial furt sau spargere prin intermediul aplicației Mercedes.

Când pot cumpăra un E-Class facelift?

Livrările vor începe spre finalul verii în Europa, după ce comenzile vor fi acceptate începând din mai. Încă nu se cunosc prețurile exacte.

Revista Presei