Model declarație pe propria răspundere. Documentele pe care trebuie să le completezi pentru a ieși din casă

de: Ana Toma
26 mart. 2021
Model declarație pe propria răspundere. Documentele pe care trebuie să le completezi pentru a ieși din casă
Declarația pe propria răspundere

Începând cu ziua de vineri și odată cu publicarea în Monitorul Oficial a noilor măsuri adoptate de Guvern, românii vor avea nevoie, din nou, de o declarație pe propria răspundere. Modelul este diferit însă, în funcție de localitate.

Conform noilor măsuri adoptate de Guvern, există trei modele de declarație. Una dintre ele este pentru localitățile în care rata incidenței depășește 4, respectiv 7,5, la mia de locuitori. O altă declarație o completează persoanele care au o rată de infectare sub media menționată anterior. Iar un alt document trebuie completat de angajator.

Pentru ce motive putem ieși din casă

Acum probabil vă întrebați ce este diferit la noul model de declarație pe propria răspundere. Ei bine, dacă până acum existau mai multe motive pentru care o persoană putea să părăsească locuința, conform noilor modele de declarație pe propria răspundere, de acum se poate ieși din casă doar pentru patru motive.

Astfel, conform documentului, o persoană poate ieși din casă doar dacă pleacă la muncă; doar dacă are nevoie de asistență medicală care nu poate fi amânată sub nicio măsură; merge să își achiziționeze medicamente; sau însoțește persoane vârstnice sau copii care nu se pot deplasa fără ajutorul lor.

De asemenea, documentul mai prevede și decesul unei persoane. Astfel, putem ieși folosind declarația pe propria răspundere dacă mergem la o înmormântare.

Declarația pe propria răspundere pentru localitățile care depășesc rata de incidență de 4%, respectiv 7,5%.

Declarația pe propria răspundere indiferent de rata de incidență.

Ce trebuie să completeze angajatorul

Angajatorul este nevoit și el la rândul său să completeze o adeverință. În document, acesta trebuie să specifice cine este angajatul, în ce interval orar își exercită activitatea, funcția pe care o are, dar și firma din care face parte.

În același timp, adeverința semnată de angajator specifică foarte clar că toate informațiile semnate nu trebuie să fie false, iar angajatorul își dă cuvântul cu privire la acest aspect.

Adeverința pe care trebuie să o completeze angajatorul.