Toggle Menu
  1. Home/
  2. Sănătate/

Musaca de cartofi cu carne! Delicioasa reteta pe care e musai sa o incerci

Este un fel de mancare perfect daca indragesti carnea si cartofii! Se prepara usor si este extrem de delicioasa.

Iata ingredientele necesare pentru a prepara musaca de cartofi cu carne:

1 kg cartofi noi;
350 g carne de porc tocata;1 ceapa mare;4 catei de usturoi maruntiti;2 rosii taiate marunt;1-2 linguri ulei;sare;piper;1 lingura cimbru sau oregano uscat;2 foi de dafin;
150 g cascaval ras;2 oua;3 linguri pasta de rosii;100 ml supa;60 g smantana;1 legatura patrunjel verde;ulei, pentru uns.
Mod de preparare musaca de cartofi cu carne:

Cartofii se spala foarte bine, sub jet de apa, apoi ii freci cu sare grunjoasa. Se pune o oala cu apa pe foc si se pun cartofii la fiert impreuna cu sarea. Iii incerci cu furculita, iar cand deja sunt fierti, opresti focul si ii lasi sa se raceasca. Cand au ajuns la temepratura camerei si nu mai sunt fierbinti, ii cureti daca au mai ramas bucati de coaja, apoi ii tai felii. Intr-o cratita se adauga uleiul si se caleste ceapa tocata. Cand a capatat o culoare aramie, se adauga si carnea impreuna cu oregano sau cimbru (in functie de preferinte), foile de dafin, pasta de rosii si supa(optional, se poate inlocui cu apa). Se lasa sa fiarba la foc mic pentru aproximativ 25 – 20 de minute. Cand este gata, se opreste focul, se sot foile de dafin si se adauga sare si piper, in functie de preferintele fiecaruia. Se adauga usturoiul, rosiile si patrunjelul tocat si se amesteca foarte bine pana cand compozitia devine omogena. Se ia un vas termorezistent inalt, se unge cu ulei si se aseaza un strat de cartofi, apoi carne, cascaval ras si apoi adaugi si cartofii ramasi. La final se adauga smantana batuta cu ouale. Se baga la cuptor la foc mic-mediu pana capata o culoare aramie. Se serveste impreuna cu smantana sau iaurt.

Advertisement

Consumul de cartofi poate aduce mai multe beneficii decât consumul de spanac

Cartofii provin din Ame­­rica de Sud şi au fost aduşi în Europa la începutul secolului 16. Indiferent dacă sunt prăjiţi, copţi sau făcuţi piure, cartofii sunt consideraţi ca fiind o mâncare la îndemână. Cartoful este printre cele mai consumate legume din lume.

Oamenii consumă rădăcina plantei de cartof, iar ceea ce nu ştie multă lume este faptul că, dacă această plantă este lăsată să facă fructe, fructul va semăna izbitor cu roşia. Acest lucru se întâmplă pentru că planta de cartof face parte din aceeaşi familie cu planta de roşie.

Cartoful poate aduce multe beneficii organismului uman, însă din cauza faptului că cei mai populari sunt cartofii prăjiţi, plini de grăsime, beneficiile nu mai apar. Mai mult, până şi cartofii copţi sunt „îmbogăţiţi” cu unt, brânză sau bucăţi de şuncă.

Ca urmare, de multe ori, consumul de cartofi, astfel gătiţi, contribuie serios la apariţia afecţiunilor cardiace sau chiar a unui atac de cord. Însă consumul cartofilor copţi, simpli, fără grăsimi, constituie o sursă de fibre care oferă protecţie împotriva bolilor de inimă şi, mai mult, are foarte puţin calorii. Cartofii sunt o bogată sursă de vitamina C, de vitamina B6, de potasiu, de magneziu şi de fibre, susţin specialiştii.

Cartofii mai conţin şi o varie­tate de fitonutrienţi care acţionează ca nişte antioxidanţi. Pe lângă aceste substanţe nutritive, în cartof se mai găsesc carotenoizi, flavonoizi şi acid cafeic. Cercetătorii britanici au ajuns la concluzia că în cartofi se găseşte o substanţă care poate reduce tensiunea arterială. Substanţa care se găseşte în cartofi se numeşte kukoamină, iar singura plantă în care se mai găseşte este Lycium chinense (o plantă folosită în medicina tradiţională chinezească).

Un cartof copt asigură 21% din necesarul zilnic de vitamina B6

În ceea ce priveşte vitamina B6, consumul unui cartof copt îi asigură unui adult 21% din doza zilnică recomandată de vitamină. Vitamina B6 este implicată în peste o sută de reacţii enzimatice. Vitamina B6 este necesară pentru formarea aminoacizilor şi a acizilor nucleici.

Pentru că aminoacizii şi acizii nucleici sunt cruciali pentru formarea noilor celule, se poate spune că vitamina B6 ajută la construcţia celulelor corpului, explică specialiştii. Vitamina B6 din cartofi oferă şi o protecţie împotriva afecţiunilor cardiovasculare şi ajută la funcţionarea mai bună a sistemului nervos. În plus, vitamina B6 măreş­­te performanţele sportive în mod natural.

Această vitamină are rolul de a mări cantitatea de glicogen din organism şi astfel sunt mărite performanţele. Glicogenul este o formă de zahăr care este depozitată în celulele musculare. Studii recente au arătat că reputaţia cartofilor de a fi bogaţi în carbohidraţi şi că trebuie eliminaţi din alimentaţia celor care vor să slăbească este falsă. O descoperire surprinzătoare a cercetătorilor arată că broccoli este mai puţin folositor corpului uman decât cartoful. Mai mult, cartoful este mai bogat în fenoli decât spanacul sau varza.

Cartofii conţin flavonoizi care măresc protecţia organismului

Cartofii conţin şi flavonoizi care protejează împotriva problemelor respiratorii şi a anumitor forme de cancer. Potrivit studiilor, în 122 de grame de cartof copt în coajă se găsesc 15.74 mg de vitamina C, 0.42 mg de vitamina B6, 509.96 mg de potasiu, 0.28 mg de magneziu şi 2.93 g de fibre.

Pentru a se beneficia la maximum de substanţele nutritive din cartof, acesta nu trebuie consumat prăjit în ulei sau alături de alte alimente bogate în grăsimi. Este bine să se consume cartofii fierţi, din care se face piure.

Pentru ca piureul să aibă un gust delicios, trebuie să se amestece cu puţin ulei de măsline şi usturoi. De asemenea, sănătoşi sunt şi cartofii fierţi sau cei preparaţi la abur.

Andru

Close
Apasă LIKE pentru a te ține la curent cu toate noutățile din justiție