Noua generație de berlină cu hayon SEAT Leon apare anul acesta

Noul SEAT Leon are în vedere evoluția, nu revoluția. Aceasta este a patra generație, fiind vândute 2,2 milioane de unități de la apariția primei generații de Leon în 1999, astfel berlina reprezintă cel mai bine vândut vehicul din portofoliul SEAT (deocamdată). Brandul spaniol nu își asumă niciun risc cu noul Leon, existând un sentiment de déjà vu, însă acest fapt nu fură din frumusețea noului model.

Chiar dacă SEAT a mers la sigur și s-a bazat pe versiunea din 2014 pentru a proiecta noul Leon, acesta arată foarte bine – după cum te-ai aștepta, având în vedere proporțiile atrăgătoare ale mașinii. Aceasta a fost îmbunătățită din punct de vedere al aerodinamicii, cu 8% față de generația anterioară, având parte și de cea mai nouă tehnologie pentru faruri LED, și de noua grilă frontală, identică cu cea de pe noul SUV Tarraco.

Pentru a le da impresia noilor clienți că au cumpărat o mașină complet nouă, SEAT a implementat o bară de lumini LED în zona portbagajului, iar emblema „Leon” de pe hayon are parte de o nouă stilizare. Directorul de design de la SEAT, Alejandro Mesonero-Romanos, afirma: „Noul Leon se prezintă ca un vehicul mai îndrăzneț față de vechea generație, și respectă tradiția brandului, și imaginea ideologiei Leon. Exteriorul combină caracteristicile cheie ale mașinii, precum încrederea, eleganța, și sportivitatea”. Într-adevăr.

Aspectul noii generații poate fi considerat previzibil, însă tehnologia acesteia a fost actualizată, pentru a se conforma cu modelele echivalente din cadrul grupului Volkswagen, precum Golf și Skoda Octavia. La fel ca modelele amintite anterior, este foarte probabil că noul Leon va face și el parte din aceleași liste de cumpărături ca Ford Focus, Mazda 3, Toyota Corolla, Peugeot 308 și Renault Megane, pe lângă multitudinea de SUV-uri spre care tot mai mulți cumpărători se îndreaptă.

Variantele de motorizare: benzină, diesel, hybrid și plug-in hybrid

Configurația trenului de rulare este de asemenea previzibilă, însă la fel de excelentă. Există 4 opțiuni: benzină (TSI), diesel (TDI), mild hybrid (eTSI), și plug-in hybrid (eHybrid). Sunt oferite 2 transmisii, cea manuală și cea automată DSG, ce se regăsesc pe toate variantele. Motoarele pe benzină pornesc de la cel de 1 litru, în 3 cilindri, ce produce 109 CP, continuă cu cel de 1,5 litri TSI Evo, și ajung la motorul de 2 litri ce dezvoltă 187 CP. Motoarele diesel vin în 2 versiuni, cea de 128 CP și cea de 148 CP, ce vor fi familiare pentru clienții obișnuiți cu gama Volkswagen Group.

Cel mai interesant este sistemul eTSI, ce este disponibil pentru motoarele pe benzină de 1 litru și de 1,5 litri. Există un Generator Integrat pentru Starter de 48 volți, ce permite mașinii să circule la anumite viteze cu motorul pe combustie oprit. De asemenea, există și tehnologie pentru dezactivarea cilindrilor, ce duce la un consum de carburant mult mai bun, și la emisii mai scăzute pentru variantele non-hibride – însă numerele exacte nu au fost încă dezvăluite. Șoferii vor avea parte și de o mică îmbunătățire a accelerației din partea sistemului electric.

Varianta plug-in hybrid eHybrid are același tren de rulare ca Volkswagen Passat GTE, fiind deja bine pus la punct. Aceasta combină un pachet de baterii de 13 kW/h și un motor electric cu un motor pe benzină de 1,4 litri – și vine cu toate beneficiile tehnologiei hibride, pe lângă faptul că are taxe mici. Puterea maximă este de 200 CP, iar autonomia electrică este de aproximativ 61 km. Poți încărca vehiculul la o stație obișnuită de încărcare, iar SEAT a afirmat că Leon se va încărca în aproximativ 3,5 ore cu un încărcător domestic.

Tehnologia îmbunătățită îl metine actualizat

Cea mai mai schimbare pe care a suferit-o noul Leon este în zona bordului, ce arată mult mai elegant, cu mai puține butoane, funcțiile acestora fiind integrate în touchscreen-ul mare, amplasat central. Se remarcă Digital Cockpit, ce combină displayul ce înlocuiește tradiționalele cadrane din spatele volanului cu touchscreen-ul amintit anterior, ce vine în variante de 8,25 și și 10 inch. Acesta este un sistem de infotainment echipat complet, cu navigație prin satelit, încărcare rapidă, comenzi vocale, și un sistem de recunoaștere a gesturilor.

SEAT susține că sistemul actualizat de recunoaștere a comenzilor vocale răspunde în mod natural, ceea ce înseamnă că poți comunica împreună cu acesta într-o manieră mai „omenească”. Spunei lui Leon că îți este frig, acesta va ridica temperatura.

Serviciile puse la dispoziție de SEAT joacă un rol important, de asemenea, dar pentru cei care vor să își folosească propriile date mobile, există suport complet pentru Apple CarPlay și Android Auto, atât prin conexiune pe cablu, cât și wireless.

Cartela SIM deja instalată menține mașina online, indiferent dacă aceasta este conectată sau nu la telefonul tău, și ajută la actualizarea hărților navigației prin satelit, pentru a avea la dispoziție ultimele informați despre trafic, iar sistemul eCall va contacta serviciile de urgență în cazul unui incident.

Ai luat în calcul echiparea de top?

Aceasta beneficiază de sisteme de siguranță standard și opționale. Există un tempomat predictiv, ce folosește datele legate de trafic, și un sistem de recunoaștere a semnelor de circulație pentru a adapta viteza mașinii în funcție de condițiile de circulare. Acesta va asista și virarea, și are potențialul de a anticipa situațiile periculoase dinainte. Nu este un sistem „hands-free”, însă, acesta emițând avertismente dacă șoferul își ia mâinile de pe volan pentru mai mult de 15 secunde.

Leon vine acum cu faruri LED, ce sunt mai luminoase, și funcționează mai bine pe faza scurtă, cât și pe faza lungă. Echipările de top vin cu lumini adaptive automate. Acestea sunt o adiție pentru suita obișnuită de sisteme ce include Frânarea de Urgență Autonomă (AEB), ce face parte din sistemul de asistență a șoferului de la SEAT (ADAS).

Mai mult spațiu, mai practice

Atât noua berlină cu hayon cât și noul break Leon au un ampatament mai mare ca înainte, care conform SEAT ajută la îmbunătățirea spațiului pasagerilor din spate, cu până la 5 cm pentru zona genunchilor. Pentru pasagerul din față și șofer, locul la cap a crescut cu 3 mm, iar pentru pasagerii din spate a berlinei cu hayon acesta a crescut cu 1 mm; pentru pasagerii breakului, locul la cap din față a crescut cu 1 mm, iar cei din spate cu 5 mm. Capacitatea portbagajului a rămas neschimbată (380 de litri) pentru berlina cu hayon, dar pentru break aceasta a crescut de la 587 de litri la 617 litri.

Gama de versiuni inspiră din nou un sentiment familiar. Există SE, SE Dynamic, FR, FR Sport, Xcellence și Xcellence Lux. Acestea sunt bine echipate, chiar și varianta de bază SE dispunând de sistemul pornire fără cheie, frâna de parcare electronică, sistemul de infotainment complet, volanul îmbrăcat în piele, și serviciile SEAT.

Când poți cumpăra un Leon?

Poți rezerva un Leon chiar acum, însă prețurile nu au fost confirmate. Nici durata până la livrare nu a fost confirmată, însă ne așteptăm ca mașinile să fie livrate începând din vară. Ar trebui să va așteptați la niște prețuri mai mari, având în vedere îmbunatățirile tehnologice, însă Leon va rămâne mai ieftin decât un VW Golf.

Această lansare ar putea isca o dispută pe tema conceptului de „complet nou”. SEAT susține că versiunea 4 a lui Leon este complet nouă, însă e greu săcrezi acest lucru, pentru că noul Leon nu este decât o îmbunătățire a generației anterioare – chiar dacă este o îmbunătățire excelentă. Partea bună este că modelul principal din partea SEAT primește toată tehnologia de ultimă oră de la Wolfsburg.

Aceasta este o schimbare radicală, iar noile variante hibride și plug-in hybrid se vor dovedi atractive pentru cumpărătorii ce vor să „ia o pauză” de la motoarele diesel, fără îndoială – iar dacă popularitatea modelului Golf GTE ne spune ceva, este posibil să existe cozi lungi pentru comandarea unui nou Leon cu tehnologie electrică. Pentru cei ce își doresc o mașină de familie cu tehnologie de ultimă oră, și cu un aspect atractiv, SEAT Leon este o opțiune demnă de luat în seamă.

Loading...

Revista Presei