Noua Skoda Octavia: mai multă tehnologie, și noi motoare hibride pentru 2020

Skoda Octavia 2020_1

Fiți atenți – acesta este un model important pentru Skoda. Ați putea spune că arată ca un Superb mai mic, însă Octavia 2020 este probabil cea mai importantă mașină pentru brandul ceh, existând o cerere foarte mare pentru aceasta, și aflându-se în competiție cu un alt model care se vinde foarte bine, de care probabil ați mai auzit… vărul Volkswagen Golf.

În mod firesc, noua Octavia a avut drept reper noul Golf Mk8, acesta din urmă fiind la rândul sau lansat recent, având parte de schimbări de proiectare, și de tehnologie.

Este Skoda Octavia 2020 nouă în adevăratul sens al cuvântului? Sau discutăm despre un Golf în haine din Cehia?

Da, Octavia 2020 este cu adevărat nouă.

Noua generație folosește platformă MQB de la VW (ce va fi folosită și de noul Leon ce va apărea la anul), însă discutăm despre mai multe îmbunătățiri față de generația precedentă – motoare mai avansate, și tehnologie nouă pentru siguranță.

Este de remarcat și noul design, ce conferă Octaviei o senzație de vehicul premium, astfel generația actuală devenind deja demodată. Se remarcă și proporțiile mașinii, precum și farurile LED, și inserțiile de crom – considerăm că varianta Combi arată cel mai bine.

Însă, Octavia rămâne un automobil previzibil, neexistând niciun element șocant scos în evidență. Octavia este suficient de diferită față de Superb, astfel își păstrează caracterul, atât din punct de vedere al exteriorului cât și al interiorului.

Care sunt noutățile din habitaclul Octaviei 2020?

Noutățile sunt multe. În mod nesurprinzător, noua Octavia s-a inspirat de la Golf Mk8, fiind vorba despre cadrane digitale opționale, și de un touchscreen mare amplasat în centrul bordului. Acest touchscreen va fi disponibil în mai mute variante, în funcție de mărime – acesta ajungând până la 10 inch pentru variantele de echipare de top – având un sistem de operare actualizat.

Avem parte de butoane ce au rolul de a facilita accesul la sistemul de infotaimment, ce sunt amplasate sub acesta, vechiul schimbător de viteze fiind înlocuit, astfel consola își păstrează aspectul aerisit și organizat. Interiorul are parte de lumini ambientale, și de materiale de calitate, toate acestea fiind îmbunătățiri considerabile față de vechea generație.

Cumva Skodele devin prea luxoase?

Scaunele sunt foarte confortabile, precum cele ErgoComfort din Passat – iar volanul este în 2 spițe, cu o grămadă de butoane pentru a accesa diversele funcții ale mașinii. Dacă doriți, puteți alege și volanul în 3 spițe, mai tradițional.

Avem parte de mai multă tehnolgie

Avem parte pentru prima dată de un heads-up display pe o Skoda, precum și de tehnologie mai avansată pentru asistența la condus. Octavia împrumută de la Passat tehnologii precum tempomatul predictiv, asistența la virare, și alte sisteme de alertă ce ar trebui să te ferească de necazuri. Însă, nu toate dintre acestea vin standard.

Skoda Octavia: și motoarele sunt îmbunătățite

Și motoarele s-au schimbat, fiind îmbunătățite semnificativ. Încă există variante diesel și pe benzină, însă variantele pe benzină cu transmisie automată vor avea parte de un sistem mild hybrid pentru o îmbunătățire a performanței și a consumului, mulțumită unui motor de 48v antrenat de o curea.

Skoda a denumit aceste motoare drept eTEC. Motoarele diesel dezvoltă între 108 și 197 CP, echiparea de top având tracțiune de integrală.

Va fi disponibilă și o versiune plug-in hybrid a Octaviei, numită iV, ce va folosi un motor pe benzină TSI de 1,4 litri, și un motor electric, ce împreună vor dezvoltă 210 CP, autonomia de rulare în mod complet electric fiind de 55 km. Numere similare cu cele ale lui Passat GTE.

Foarte practică

Nu ar fi o Skoda nouă fără un portbagaj mai mare, astfel că hayonul pune la dispoziție o capacitate de 600 de litri, varianta break oferind 640 de litri. Portbagajele nu aveau nevoie de o mărire în capacitate, dar Skoda a decis să le mărească oricum, mașina fiind acum dotată și cu umbrele, perii, raclete de zăpadă și diverse compartimente, respectând sloganul „Simply Clever”.

Revista Presei