Noul Aston Martin Vantage Roadster își face apariția!

Noul Aston Martin Vantage Roadster a fost dezvăluit la 2 ani după apariția variantei coupe, noul model reprezentând o reîmprospătare a gamei. Noul Roadster este foarte atrăgător, însă previzibil, fiind o ajustare a lui Vantage Coupe, și a design-ului impresionant al lui Marek Reichman.

Plafonul textil coboară în 6,7 secunde – conform producătorului din Gaydon, acest timp fiind cel mai rapid timp de „decapotare automată a oricărui automobil convertibil”.

La fel ca varianta coupe, Vantage Roadster va folosi motorul V8 twin-turbo, construit cu ajutorul celor de la Mercedes AMG, având următoarele specificații:

– Cilindree: 4 litri
– Putere maximă: 503 CP
– Cuplu maxim: 685 Nm
– Viteza maximă: 305 km/h (cu plafonul ridicat)
– Timp de accelerare 0-100 km/h: 3,7 secunde

Da, noul Vantage Roadster 2020 este cu adevărat rapid; având în vedere că greutatea acestuia a crescut cu 60 kg datorită plafonului retractabil.  Acesta poate fi ridicat sau coborât în timpul mersului la viteze sub 50 km/h, și este suficient de compact, lăsând disponibilă o capacitate de încărcare de 200 de litri.

Directorul executiv și președintele celor de la Aston Martin, Dr. Andy Palmer, afirma: „Mașinile Aston Martin decapotabile au fost mereu preferatele clienților noștri, așa că suntem încântați să dezvăluim Vantage Roadster. Pentru mulți șoferi, să conduci cu plafonul jos reprezintă definiția unei mașini sport adevărate, trezindu-ți simțurile la viață cu adevărat. Vantage a livrat dintotdeauna cele mai incitante senzații, însă în sub formă de Roadster adrenalina va ajunge la nivelul următor.”

Liniile impresionante ale modelului sunt păstrate și când plafonul este ridicat. Suspensia este ajustată special pentru Roadster, însă Aston Martin insistă că aceasta are același caracter potrivit pentru o mașină sport redutabilă, exact ca pe Coupe. Șoferii pot alege dintre modurile Sport, Sport+ sau Track, pentru a adapta comportamentul șasiului în funcție de nevoi.

Transmisia standard este cea automată în 8 trepte de la ZF. Rămâne de văzut dacă Roadster va primi și o transmisie manuală, ca pe Vantage AMR.

Ai zis Vantage AMR?

Da, recentul model Aston Martin Vantage cu transmisie manuală. AMR este o ediție limitată a mașinii sport cu motor V8 de la Aston. Acest model nu are parte de orice schimbător de viteze, ci de unul în stil „picior de câine”, ceea ce înseamnă că treaptă 1 este în capăt stânga, și apoi jos, iar treptele 2-7 sunt poziționate în configurația obișnuită de H. Această permite utilizarea dublei debreieri, existând tehnologie specială pentru așa ceva la retrogradarea treptelor.

Ciudat, dar Aston afirmă că motorul de 4 litri V8 twin-turbo de pe AMR are un cuplu mai mic decât modelul obișnuit. Un Vantage normal dezvoltă 503 CP și are un cuplu maxim de 685 Nm, în timp ce pentru AMR specificația oficială pentru cuplu este de 625 Nm.

Vantage AMR poate accelera de la 0 la 100 km/h în 4 secunde (cu 0,4 secunde mai lent decât modelul obișnuit), având o viteză maximă de 314 km/h. Atribuim această accelerație mai lentă transmisiei manuale și a timpului necesar pentru schimbarea treptelor.

Vantage AMR este cu 95 kg mai ușor decât Vantage-ul obișnuit, venind cu frâne din carbon ceramic, și un diferențial cu alunecare limitată în varianta de echipare standard.

Numai 200 de modele AMR vor fi construite; dintre care 59 vor fi o ediție și mai rară, numită „Vantage 59”. Versiunea 59 va fi vopsită în verde închis și deschis, în cinstea aniversării a 60 de ani de la victoria celor de la Aston din 1959 în cursa de anduranță de la Le Mans, la care a participat un DBR1.

Însă nu va temeți; Aston a susținut că transmisia manuală va apărea pe modelul Vantage obișnuit după ce toate modelele AMR vor fi vândute. Va doriți una? Grăbiți-va, un AMR standard costă aproximativ 179.000 de euro, în timp ce un 59 costă aproximativ 197.000.

Noul Vantage Coupe: ce trebuie să știi despre el

Roadster și AMR se alătură variantei deja existente de Vantage Coupe, ce are un preț de pornire de aproximativ 137.000. Vantage Coupe are un design îndrăzneț, aducând aminte într-o anumită măsură de modelul DB10 din filmul Spectre cu James Bond, și de hypercar-ul de curse Vulcan.

Reprezentând modelul de intrare în gama Aston, noul Vantage înlocuiește îndrăgita generație anterioară V8 Vantage, ce se afla în producție din 2005.

Noul model este construit cu ajutorul aceleiași platforme de aluminiu ce se găsește și pe noul DB11, însă 70% din componente ar fi dezvoltate în mod exclusiv pentru Vantage.

„Faptul că actualul Vantage este unul dintre cele mai de succes vehicule din istoria Aston Martin este ceva cu adevărat impresionant”, afirma Andy Palmer. „Crearea unui succesor vrednic s-a dovedit a fi o provocare, dar și o sursă de motivație. Sunt foarte încântat de ceea ce am creat.”

Specificații: un motor V8 twin-turbo de la AMG

Puterea tuturor modelelor Vantage provine de la un motor V8 cu două turbosuflante, și cilindree de 4 litri, ce a fost dezvoltat de partenerul celor de la Aston, AMG. Variantele de bază generează 503 CP la 6000 RPM, și un cuplu impresionant de 685 Nm între 2000 și 5000 RPM.

Motorul este poziționat cât de înapoi posibil față de puntea față, Aston susținând că mașina are o distribuție a greutății de 50:50. Greutatea coupe-ului este de 1530 kg.

Vantage are o transmisie automată în 8 trepte de la ZF, și un diferențial controlat electronic, beneficiind de vectorizarea cuplului – montat pentru prima dată pe un Aston Martin.

Cât de rapid este Vantage Coupe?

Nu este lent: timpul de accelerare 0-100 km/h este de 3,5 secunde, iar viteza maximă este de 314 km/h. Și da – aceasta este mașina sport junior din gama Aston.

Vantage este ajutat de deportanță, conform celor de la Aston Martin, datorită configurației exterioare și a formelor pe care le are.

Amortizoarele adaptive „Skyhook” (nu Skyfall) sunt montate standard, iar pentru modurile de condus avem Sport, Sport+ și Track. Anvelopele standard sunt P-Zero de la Pirelli.

Cum este habitaclul?

Obișnuitele butoane „P”, „R”, „N” și „D” pentru transmisie au fost aranjate triunghiular, pentru o mai bună organizare a spațiului de stocare de sub ele.
Acel volan cu cu aplatizare în partea inferioară este conectat la un sistem de servodirecție electrică cu rată variabilă, fiind necesare 2,4 rotiri complete pentru a bloca volanul dintr-o direcție în cealaltă.
Avem parte de un ecran LCD montat central, cu o diagonală de 8 inch, ce include un sistem de navigație, și Apple CarPlay, precum și un sistem de asistență la parcare standard.

Care este prețul noului Aston Martin Vantage?

Prețurile la lansare au fost de aproximativ 144.000 de euro în UK, 154.000 de euro în Germania, și de aproximativ 138.000 de euro în SUA. Livrările au început din primăvară lui 2018. În mod interesant, prețul actual pentru primăvară anului 2020 a scăzut la aproximativ 105.000 de euro, indicând faptul că Aston încearcă din greu să își promoveze mașina sport în ciuda vânzărilor care continuă să scadă.

Revista Presei