Noul Golf GTI 2020: performanță rafinată

Volkswagen Golf GTI 2020 și-a făcut apariția – cel mai important model din portofoliul de performanță al brandului, fiind o berlină cu hayon legendară, ce a devenit etalonul performanței accesibile încă de la lansarea din 1975. Modelul GTI (pe benzină) a fost dezvăluit împreună cu modelul GTD (diesel), și cu modelul GTE (benzină plug-în hybrid), aceste 3 modele fiind prezentate publicului la showul auto de la Geneva din martie, anul acesta.

La ce ne putem aștepta din partea noului Golf GTI?

În mare parte la aceleași lucruri ca în cazul modelelor Golf 8 standard. GTI 2020 promite să fie puțin mai rapid, mai manevrabil, și chiar mai premium decât generația pe care o înlocuiește, situându-se între berlinele cu hayon performante dar accesibile precum Ford Focus ST sau Hyundai i30 N, și berlinele cu hayon performante premium, precum Mercedes-AMG A35 sau Audi S3. Precum mașinile menționate anterior, Golf GTI vine numai in 5 uși.

Însă, de această dată, există niște diferențe stilistice ce vor ajută cele 3 modele GT să se distingă de modelele obișnuite. Veți găsi în continuare elemente clasice precum scaunele tartan și dungile roșii, fiind disponibil și un pachet opțional ce pune la dispoziție lumini LED în zona grilei, ce are detalii similare cu modelul Clio RS.

Aceste caracteristici ale zonei frontale sunt disponibile numai prin intermediul pachetelor opționale, așa că vă veți putea limita la schimbările mai subtile, precum cele efectuate asupra barelor de protecție și difuzoarelor, fiind de remarcat și spoilerul.

Jantele standard sunt destul de mici, pe 17 țoli, fiind disponibile jante opționale pe 18 sau 19 țoli.

Cum rămâne cu habitaclul?

Vorbim despre ecrane și butoane digitale – la fel ca în cazul Golf-ului standard, aproape toate butoanele fizice au fost eliminate pentru a păstra eleganța bordului. Ar părea această abordare prea neobișnuită pentru un GTI, o mașină old-school? Va rămâne la aprecierea fiecăruia, însă potențialii clienți vor fi încântați de faptul că scaunele sportive dar confortabile se regăsesc în continuare pe Golf, ce acum au și tetiere integrate.

Este disponibil și instrumentarul de bord „Innovision”, de înaltă performanță, ce este compus dintr-un ecran de 10,25 inch amplasat în spatele volanului, și un ecran de 10 inch pentru sistemul de infotainment, ce este amplasat central, pe bord. Numai modelul GTE va avea parte de ecranul central mai mare fără a fi nevoie de achiziționarea unui pachet opțional.

Mașinile cu transmisie manuală – da, încă puteți comanda un Golf cu transmisie manuală, și ne bucurăm de acest fapt – încă beneficiază de nuca de schimbător ce seamănă cu o minge de golf.

Mașinile cu transmisie automată DSG, ce vor fi vândute în multe exemplare, vor avea parte de același schimbător electronic ca modelul standard. Brandul a insistat asupra efectului de lumină cu pulsații din jurul butonului de start, ce apare înainte de a porni motorul.

Motorul

Nu ar trebui să va surprindă faptul că discutăm despre un motor de 2 litri, în 4 cilindri, cu turbosuflantă. Acesta dezvoltă 242 CP, și are un cuplu de 370 Nm. Încă nu avem detalii legate de performanță și de consumul de carburant.

Din punct de vedere al dinamicii, Volkswagen promite lucruri mărețe – mulțumită câtorva sisteme inteligente ce se regăsesc în gama Golf.

Suspensia – McPherson pe față, multi-link pe spate – poate avea parte de amortizoare adaptive DCC prin intermediul unui pachet opțional, acestea putând „comunica” acum, prin intermediul sistemului „Vehicle Dynamics Manager”. Acesta gestionează mișcările laterale ale amortizoarelor, precum și diferențialul electronic – VW susținând că că sistemul va îmbunătăți dinamica mașinii, aceasta trecând de la confort maxim la dinamism maxim.

Diferențialul cu alunecare limitată vine standard – toate GTI-urile Mk8 vin cu facilitățile pachetului opțional „Performance Pack” de pe Mk7 standard.

Volkswagen încă nu a dezvăluit greutatea mașinii, însă germanii susțin că aceasta este similară cu greutatea modelului actual, în ciuda echipamentului adițional ce este oferit.

Modurile de condus sunt Comfort, Eco și Sport, însă modul „Individual” poate fi configurat pentru a transformă modul Sport într-un mod și mai sportiv. Unul în care nu vei dori să nimerești gropi, totuși.

Este prezentă tehnologie pentru asistarea șoferului, și suita obișnuită de tehnologii pentru siguranță – după cum v-ați putea aștepta. Este prezent și sistemul Travel Assist, ce este capabil de a conduce mașina într-o modalitate semi-autonomă, la drum lung, cu viteze de până la 210 km/h.

Sunt 242 CP suficienți?

Probabil că nu având în vedere noua generație de berline cu hayon ultra performante, dar o versiune cu de performanță mai înalta își va face apariția spre finalul anului.

Aceasta va înlocui actualul GTI TCR, însă nu va purta denumirea de TCR darorita faptului că VW nu plănuiește să se întoarcă la seria pentru curse. Este mai mult ca sigur faptul că viitorul model va avea cel puțin 300 CP, dar este prea devreme să discutăm.

Revista Presei