Noul Land Rover Defender: poze, specificații și prețuri

Acesta este noul Defender. Noua generație reprezintă cea mai mare schimbare din istoria de 71 de ani a modelului,  prin intermediul noii platforme, gamei largi de motoare, noii tehnologii implementate și dimensiunilor mărite în mod substanțial. Producția s-a mutat din Solihull în Slovacia.

Versiunea 90 cu trei uși, și versiunea 110 cu 5 uși a noului Defender au fost confirmate oficial la momentul actual, 110 fiind disponibil pentru prețul de aproximativ 53000 de euro. Land Rover a indicat faptul că versiunea 90 va costa „în jur de 47000 de mii de euro” după ce va fi lansată în scurt timp, iar o serie de variante comerciale vor avea ca preț de pornire suma de aproximativ 41000 de euro cu TVA.

Noul Land Rover Defender: specificații tehnice

Noul Defender 4×4, ce poartă numele de cod L663, trece de la construcția de tip „caroserie pe șasiu” la o construcție de aluminiu unibody (unificată), derivată din platforma D7 ce este folosită în prezent pe Range Rover, Range Rover Sport și Land Rover Discovery.

La fel ca modelele amintite anterior, noul Defender a trecut de la osii solide la suspensia de tip dublu-iadeș pentru putea față, și pentru puntea spate a apelat la suspensia independentă Integral Link (trad. Legătură Integrală). Pe varianta 90, clienții pot alege o suspensie pe aer sau una cu arc elicoidal în timp ce pe varianta 110 numai opțiunea suspensiei pe aer este oferită.

Însă, platforma modelului Defender este declarată a fi înnoită cu 95% față de cea a modelelor deja existente, și este denumită D7x – x denotând caracterul „extrem”. Land Rover afirmă că structura noii mașini este cea mai puternică și cea mai rigidă structura pe care a conceput-o vreodată, cu o rigiditate torsională de 30kNm/grad. Drept comparație, această valoare este puțin mai bună decât cea a SUV-ului Jaguar E-Pace.

Pentru a îmbunătăți capabilitățile off-road ale noii generații, componentele precum bateria, circuitele de răcire și roata de rezervă (ce în mod obișnuit era poziționată dedesubt, acum este fixată pe ușa din spate) au fost mutate pentru a reduce prelungirea mașinii din partea din față și cea din spate.

Ampatamentul lui Defender nu se regăsește pe niciun alt model ce folosește platforma D7 (și nu este conform cu mărimile pe scală imperială prezentate la în trecut pentru versiunile 90 și 110). Componentele suspensiei au fost de asemenea construite mai solid: suprașasiul de oțel are parte de suduri mai trainice, beneficiind de bucșe și articulații sferice mai durabile pentru brațele suspensiei, acestea din urmă fiind mai lungi și mai rigide pe partea din față a mașinii.

Noul Defender este de asemenea mai mare că înainte: noile variante 90 și 110 măsoară 4,58 m și respectiv 5 m în lungime (incluzând roata de rezervă din spate), câștigând 0,72 și respectiv 0,44 m în lungime față de generația anterioară.

Ampatamentul versiunii 110 este de 3 m, fiind cu aproape 10 cm mai mare decât ampatamentul modelului Discovery, astfel Defender își păstrează dimensiunile ce l-au consacrat pentru performanța off-road.

Mărimea roților a crescut față de generația precedentă, de la 16-18 țoli la 22țoli. Spațiul interior a crescut în mod dramatic, iar greutatea a crescut cu câte 200 kg pentru fiecare variantă. Varianta 90, de pildă, cântărește un minim de 2133 kg cu motorul diesel în 4 cilindri.

Noul Land Rover Defender: gama de motoare

Cu siguranță vei depăși în viteză modelul clasic mulțumită noii game de motoare moderne. Motoarele disponibile vor fi: pe partea de motoare pe benzină, o variantă în 4 cilindri și una în 6 cilindri, fiind disponibile și variante hibride, precum și hibride plug-in; pe partea de motoare diesel vom avea parte de tradiționalul motor în 4 cilindri.

Versiunea de baza a noului Defender, denumită D200, va avea un motor diesel SD4 de 2.0 litri, cu două turbine secvențiale. Acesta produce 197 CP și un cuplu de 430 Nm; este oferită o versiune mai puternică, numită D240, ce pune la dispoziție 237 CP și același cuplu de 430 Nm.

Că motoare pe benzină, cumpărătorii pot alege dintre varianta P300 în 4 cilindri, și varianta în 6 cilindri P400 MHEV. P300 are un motor cu o singură turbină, și o cilindree de 2.0 litri, producând 296 CP și 400 Nm.

Varianta P400 MHEV, însă, este foarte diferită. Aceasta are un motor cu 6 cilindri amplasați în linie, cu o cilindree de 3.0 litri, ce are un singur turbocompresor, și un compresor mecanic

centrifugal de 48 de volți, cu o configurație hibridă mild-hybrid. Drept rezultat, această varianta pune la dispoziție 395 CP și 550 Nm – fapt ce o transformă în cea mai puternică și rapidă versiune a noului Defender cu ușurință.

Indiferent ce variantă alegi, însă, vei primi întotdeauna o transmisie automată în 8 rapoarte de la ZF, ce trimite putere spre toate 4 roțile printr-o casetă de transfer cu două viteze.

O variantă hibridă plug-in cu motor în 4 cilindri va fi de asemenea lansată spre finalul anului.

Noul Land Rover Defender: specificațiile de performanță

La lansare, performanțele declarate ale motoarelor noului Defender sunt după cum urmează:

– D200: 196 CP, 430 Nm, 0-100 km/h în 10,2 secunde, viteză maximă 175 km/h
– D240: 237 CP, 430 Nm, 0-100 km/h în 9,0 secunde, viteză maximă 188 km/h
– P300: 296 CP, 400 Nm, 0-100 km/h în 8,0 secunde, viteză maximă 191 km/h
– P400 MHEV: 395 CP,  500Nm, 0-100 km/h în 6.0 secunde, viteză maximă 207 km/h

Aceste numere sunt pentru versiunile 90, însă versiunile 110 care sunt mai grele for fi cu foarte puțin mai lente și mai puțin economice.

Din punct de vedere al economiei, va puteți aștepta la următoarele rezultate – iar acestea sunt publicate conform standardului WLTP, astfel că ar trebui să reflecte condiții de uz din viața reală:

– D200: 8,77-9,44 L/100 km, 230-248 g/km de CO2
– D240: 8,77-9,44 L/100 km, 230-248 g/km de CO2
– P300: 11,25-12,17 L/100 km, 255-277 g/km de CO2
– P400 MHEV: 11,03-11,97 L/100 km, 251-271 g/km CO2

Adițional, toate versiunile au o capacitate de tractare de 3500 kg.

Noul Land Rover Defender: capabilitățile off-road

Pasionații off-road vor fi încântați de tracțiunea integrală permanentă și de transmisia automată în 8 trepte, cu o casetă de transfer în 2 trepte oferită standard, existând opțiunea unui diferențial autoblocant pe puntea spate pentru a-l suplini pe cel central, ce poate fi blocat prin accesarea touchscreen-ului central.

Suspensia pe aer poate micșora garda la sol cu 50 mm, dar o poate și mări cu până la 75 mm, și cu încă 70 mm pentru un maxim de 145 mm (ducând la o gardă la sol de 291 mm în total) – pentru atunci când mașina are nevoie să treacă de obstacole – vadul de adâncime având aceeași dimensiune ca modelul Discovery, de 900 mm, acești 900 mm reprezentând o creștere impresionantă de 400 mm față de generația anterioară.

Noua generație de Defender are parte și de tehnologie nouă dedicată off-road-ului, precum ClearSight (trad. Vedere Clară) și GroundView (trad. Vizualizarea Terenului) ce afișează o imagine a terenului ce în mod normal nu ar putea fi văzut de capotă, pe ecranul central, această tehnologie făcându-și debutul pe a doua generație de Evoque. Sistemul familiar Terrain Response (trad. Răspunsul Terenului) are acum 4 profiluri individuale pe care proprietarii le pot configura după propriul plac.

Însă, în timp ce noul Defender promite să își depășească predecesorii în multe scenarii off-road, garda de la sol mai mică, și prelungirile mai lungi fac modelul inferior din punct de vedere al geometriei off-road. Varianta 90 are un unghi de atac de 38 de grade, un unghi de degajare de 40 de grade, și o gardă la sol de 291 mm când suspensia pe aer este ridicată, numere ce sunt mai mici decât ale predecesorului cu suspensie cu arc elicoidal, ce avea un unghi de atac și de degajare de 47 de grade, și o gardă la sol de 314 mm.

Land Rover susține că noul regulament legat de accidente și emisii a dus la aceste scăderi, însă compania insistă că noile componente și noua tehnologie au transformat vehiculul într-unul mai capabil în marea majoritate a scenariilor off-road, și că a trecut cu brio teste ce erau înainte peste puterile modelului clasic, incluzând celebrele teste Steel Bender (trad. Cel care Îndoaie Oțelul), Poison Spider (trad. Păianjenul Otrăvitor) și Hell’s Revenge (trad. Revanșa Iadului) de la Moab, din SUA.

Totuși, dacă ai fi fost un producător TV diabolic, ai fi putut aranja testarea unui Defender vechi într-o pantă abruptă ce l-ar împinge spre capătul puterilor, iar apoi i-ai face pe urmăritori să privească modelul nou cum nu reușește să treacă de pantă.

Noul Land Rover Defender: habitaclu actualizat

Habitaclul respectă originile utilitariste ale modelului Defender, având carpete de cauciuc  și structura de magneziu a planșei de bord expusă, în celelalte modele fiind ascunsă în spatele bordului. Un scaun cu spătar reglabil poate fi montat opțional pe rândul din față (fiind inspirat de primele modele Series), ceea ce înseamnă că potențialii clienți pot alege dintre o varianta cu 5, 6 sau 7 locuri, sau chiar 8 locuri.

Din punct de vedere tehnologic, Defender face un salt de câteva generații, incluzând un ecran de 12.3 inch pe post de instrumentar de bord, și un ecran de 10 inch pentru navigația centrală cu touchscreen, ce dispune de actualizări ale software-ului și sisteme de asistență a șoferului complete.

Sunt disponibile 5 nivele de echipare: S, SE, HSE, First Edition (nivel disponibil pentru primul an de producție), și vârful de gamă Defender X, ce are la rândul său două versiuni, Resolve, bazat pe materiale textile, și Windsor ce dispune de tapițerie din piele.

Noul Land Rover: preț

Puteți deja să configurati și să comandați versiunile 110 cu 5 uși ale noului Defender, ce în mod categoric nu sunt cele mai ieftine vehicule 4×4 din lume, de departe – prețurile încep de la aproximativ 53000 de euro pentru versiunea D200 cu motor de 2.0 litri.

Restul prețurilor sunt după cum urmează:

– D200 Defender 110: aproximativ 53000 de euro
– D200 S 110: aproximativ 57000 de euro
– D200 SE 110: aproximativ 62000 de euro
– D240 S 110: aproximativ 61000 de euro
– D240 SE 110: aproximativ 65000 de euro
– D240 HSE 110: aproximativ 71000 de euro
– D240 First Edition 110: aproximativ 69000 de euro
– P300 Defender 110: aproximativ 57000 de euro
– P300 S 110: aproximativ 61000 de euro
– P300 SE 110: aproximativ 65000 de euro
– P400 X 110: aproximativ 92000 de euro

Loading...

Revista Presei