Noul Porsche 911 GT3 2020 este surpriza anului. Va avea un motor aspirat

Noul GT3 2020, ce va sosi în a doua parte a acestui an, va fi primul 911 din generația 922 care va oferi motoare aspirate, Porsche dorind să ofere senzații de neuitat prin intermediul motorului fără turbină cu 6 cilindri în linie, ce are o cilindree de 4 litri, prin intermediul transmisiilor manuale, și prin intermediul actualizarilor componentelor mașinii pentru a aduce experiența GT3 în față unei audiențe cât mai mari.

O rigiditate structurală mai bună pentru o manevrabilitate mai bună

Cea mai recentă arhitectură bazată în mare parte pe aluminiu, ce se regăsește pe nouă generație 992, este cea mai rigidă platformă folosită vreodată pe un model 911, fiind de asemenea foarte ușoară. Numai 30% din structura este fabricată din oțel, și totuși este cea mai rigidă structură din punct de vedere torsional din istoria impresionantă a modelului. Este cu 5% mai rigidă decât structura generației anterioare, 991.

Asta înseamnă că suspensia va avea un rol important în prevenirea îndoirii caroseriei, având o bază solidă și stabilă pentru a gestiona neregularitățile drumurilor.

Suporții suspensiei față, cât și celei spate, sunt făcuți cu foarte mare precizie, din aluminiu turnat sub presiune, în timp ce motorul va fi montat direct pe șasiu.

Renunță la turbo! De ce noul GT3 va avea un motor aspirat din nou?

Ne așteptam ca noul GT3 să își păstreze încântătorul motor aspirat de 4 litri, iar modelul Speedster din 2019 ne-a dat câteva indicii. În ciuda montării filtrelor de particule pentru motoare pe benzină, și a altor câtorva sisteme de reducere a emisiilor, motorul dezvoltă mai multă putere – 503 CP – și păstrează nivelul maxim de turații de 9000 rpm, pentru sunete de neuitat.

Noul GT3 „este cu 10 kg mai ușor, și nu am pierdut deloc putere”, a afirmat șeful diviziei GT, Andreas Preuninger. „De fapt, am câștigat 10 CP! Am folosit clapete de accelerație individuale, ce au ajutat foarte mult, dar nu a fost ușor…”

Va mai avea un sunet epic?

În timp ce aceste noi filtre au „innabusit” sunetul lui Cayman GT4 – cu puțin – GT3 ar trebui să să sune in continuare ca un Porsche clasic, conform informațiilor noastre. Pe Speedster motoarele pentru clapetele din evacuări au fost poziționate special pentru a rezista la căldură, și pentru a permite o modulare mai precisă a sunetului.

„Vor exista reguli mai stricte cu privire la zgomotele emise de masini în următorii 3 ani”, conform lui Preuninger. „Acestea nu afectează GT3 992 – dar vor afecta viitoarele modele. Vom găși soluții si pentru acestea. În mașinile mele nu vor exista boxe pentru a imita sunetul evacuărilor, credeți-mă. Prea neplăcut!”

Încă se lucrează la GT3 Touring

Dacă v-ar plăcea ca GT3-ul vostru să treacă puțin mai neobservat, veți fi încântați de vestea că varianta Touring fără spoiler a lui GT3 va fi vândută din nou. GT3 Touring va avea de fapt un spoiler mai mic ce se poate retracta, în loc de spoilerul mare de pe versiunea obișnuită de GT3.

Chiar dacă această informație nu a fost confirmată oficial deocamdată, ne așteptăm ca noul GT3 să aibă parte de o opțiune cu transmisie manuală din nou, însă este posibil ca viitorul GT3 RS să aibă parte numai de transmisia automată PDK cu padele, bazată pe tehnologia cu dublu-ambreiaj. Preuninger a afirmat că cererea pentru versiunea manuală a lui Cayman GT4 „a demonstrat că transmisia manuală încă este dorită”.

„Acest lucru ne-a inspirat pentru proiectul 911 R cu transmisie manuală, și pentru modelul 911 GT3 Touring”, susținea acesta. „Este în fază de proiectare, pas cu pas, și ne aflăm într-o situație destul de bună în care toată lumea conștientizează nevoile clienților GT.”

Mai multe secrete legate de specificații: dimensiunile și arta 911-ului cu mărimi potrivite

Noul 911 GT3 nu va crește în dimensiuni: pentru a păstra acele proporții potrivite pentru un 911. Da, modelul 911 a crescut în dimensiuni în ultimii ani, dar rămâne o mașină destul de mică într-un segment cu mașini ce au crescut simititor în gabarit in ultimii ani.

Platforma noului 992 poziționează roțile la o distanță mai mare între ele pentru modelele Carrera, ceea ce duce la o latire a mașinilor, pentru o stabilitate și o aderența mai bună, dar asta nu înseamnă că noul GT3 va avea parte de aceeași schimbare. Preuninger a promis că noul GT3 nu va fi nici mai lat, nici mai greu față de actualul GT3.

Acestea sunt vești bune: să conduci un GT3 pe drumuri înguste, pline de curbe, reprezintă una dintre cele mai speciale experiențe auto la ora actuală.

Loading...

Revista Presei