Noul SEAT Leon Cupra își face apariția!

28 feb. 2020
Noul SEAT Leon Cupra își face apariția!

Divizia de performanță (și lux) a celor de la SEAT – Cupra – a dezvăluit modelul Leon. La fel ca Ateca ce a fost dezvăluit în 2018, schimbările au avut în vedere și înlocuirea emblemelor SEAT cu cele Cupra, cât și adăugarea unor roți cu jante mai mari, unor detalii pentru exterior de culoarea cuprului, și implementarea unui motor puternic sub capotă.

Pe lângă viitoarele modele specifice Cupra precum Formentor și Tavascan, Leon va ajuta la extinderea gamei, fiind oferit cu motoare pe benzină și motoare plug-in hybrid, fiind disponibile 4 motorizări și 2 variante de caroserie.

În timp ce generația anterioară s-a vândut în 44.000 de exemplare, noul Leon Cupra ar trebui să fie o modalitate promițătoare de a construi reputația noului brand.

Stilul noului model

Logo-ul Cupra în stil tribal și accentele de culoarea cuprului au început să nu mai arate atât de neobișnuit, având în vedere că și alte branduri au adoptat elemente stilistice similare. Avem parte de niște guri de ventilație și de niște grile mai agresive față de modelul SEAT Leon obișnuit, însă modelul Cupra nu este la fel de îndrăzneț ca Renault Megane RS sau Honda Civic Type R.

Jantele mai mari, detaliile de cupru și evacuarea cvadruplă (ce se regăsește pe anumite versiuni) conferă mașinii un aspect blând, dacă am putea spune. Vopseaua este mată, existând niște opțiuni de jante interesante din aliaj, cu un stil mai aerodinamic, însă acestea sunt rezervate pentru modelele plug-in hybrid.

În habitaclu vom avea parte de alte schimbări față de modelul obișnuit. Scaunele sport mai mari ar trebui să ofere un suport mai bun, în timp ce instrumentarul digital are o opțiune sport atunci când te afli în modurile Cupra sau Sport. Aceste moduri pot fi comutate prin intermediul unui buton Cupra de pe volan, buton ce este foarte proeminent.

Comutatorul de schimbare a modului de condus și butonul de pornire a motorului se află montate pe volan acum, în loc de locația obișnuită de pe consola centrală, sursa de inspirație fiind Audi R8, însă mașini precum Hyundai i30 N au deja parte de un astfel de comutator montat pe volan.

În afară de aceste aspecte, avem parte de aceeași configurație obișnuită, cu ecrane mari, fără prea multe butoane, și cu un schimbător ce funcționează electronic, cu un sistem shift-by-wire, ce va fi găsit și pe noua Skoda Octavia vRS și Golf GTI. Adaugă niște accente de culoarea cuprului și câteva logouri Cupra și treaba este gata. Însă, este îmbucurător faptul că nu s-a exagerat cu branduirea mașinii, schimbările de la exterior fiind de mai bun gust față de cele de pe Ateca.

Ce se află sub capotă?

Motorul de pe modelul de intrare din gamă va fi unul TSI cu o cilindree de 2 litri, dezvoltând 242 CP, folosind o transmisie automată DSG și având tracțiune față. Apoi, avem o versiune de 296 CP a acestui motor, și aceeași transmisie. Aceste versiuni se vor regăși pe varianta de berlină cu hayon cât si pe breakul Sportstourer.

Există o opțiune cu 306 CP și un sistem de tracțiune integrală 4Drive, însă aceasta va fi disponibilă numai pe varianta break. Generația trecută a impresionat (în special cu îmbunătățirile Abt și prin puterea mai mare), așa că până acum veștile sunt bune. Cupra a promis că acest model va avea un timp de accelerație 0-100 km/h de 4,8 secunde, însă nu avem informații și despre performanța celorlalte motoare.

Însă și mai important este faptul că cei de la Cupra vor lansa o opțiune plug-in hybrid de această dată, la fel ca Skoda și VW. Folosind un motor pe benzină de 1,4 litri TSI cu un motor electric, puterea totală este de 242 CP și cuplul este de 400 Nm.

Specificațiile complete ale acestui model încă nu au fost dezvăluite, însă autonomia de rulare în mod electric va fi de 60 km, fiind folositoare în oraș. Încărcarea la priza domestică ar trebui să dureze aproximativ 6 ore.

Alte informații pe care ar trebui să le cunosc?

Discutăm despre modurile de condus obișnuite – ce sunt controlate prin intermediul acelui comutator de pe volan. Modurile de condus disponibile sunt Comofort, Sport, Cupra și Individual, și puteți folosi un cursor pentru a ajusta anumiți parametri – precum amortizoarele adaptive DCC.

Avem un sistem MacPherson pe față, și un sistem multi-link pe spate, în timp ce frânele provin de la Brembo. De asemenea, Leon Cupra este cu 25 mm mai jos decât modelul obișnuit.

Când pot cumpăra un Leon Cupra?

Modelul Leon obișnuit va apărea în această vară, așa că varianta Cupra va apărea la scurt timp după. SEAT lucrează la actualizarea ofertei reprezentanțelor, dintre care foarte multe au colțuri dedicate Cupra.