Noul Toyota RAV4 Plug-in Hybrid combină viteza berlinelor cu eficienta Prius-ului

Toyota se bucură de mult timp de statutul de lider pe piață mașinilor hibride – iar acum, în mod treptat, se conformează cu cererea de hibride plug-in, ce permit drumuri scurte cu zero emisii, și scad nivelul de CO2 emis per total.

Noul RAV4 plug-in hybrid, ce a fost dezvăluit pentru prima dată în 2019 la show-ul auto din Los Angeles, este pregătit pentru a sosi în Europa, Toyota confirmând mai multe detalii tehnice. Cu o capacitate a bateriilor mai mare, pentru a le permite viitorilor clienți să încarce acasă pentru a începe fiecare zi cu o încărcare completă, Toyota susține că emisiile de CO2 sunt mai mici de 29 g/km, că autonomia în mod complet electric este de 61 km la viteze de până la 135 km/h , și că noul model are un consum de benzină anticipat sub 2,8 litri/100 km.

Noul model folosește familiarul motor de 2,5 litri pe benzină, în 4 cilindri, pentru a funcționa în majoritatea timpului; modul complet electric este rezervat pentru plimbările din oraș și vitezele mici – iar acea autonomie în mod electric ar trebui să fie suficientă pentru majoritatea proprietarilor ce conduc zilnic, apreciază Toyota. Media europeană a distanței parcurse de populație este de doar 30 km.

Noul RAV4 este de asemenea foarte rapid, având o putere combinată de 302 CP – cu un timp de accelerare 0-100 km/h de 6,2 secunde. Însă, dacă vei folosi toată această putere, bateria se va goli imediat, mai mult ca sigur.

Există o mică amânare până la începerea vânzării RAV4 Plug-in Hybrid; modelul va apărea în reprezentanțe în a doua parte a anului.

Mai multe detalii despre restul gamei RAV4

Noul RAV4 a fost dezvăluit pentru prima dată la show-ul auto de la New York din 2018 – fiind un SUV mai „sculptat”, care atrage mai multe priviri față de generațiile anterioare. Aceasta este, în mod incredibil, a cincea generație a modelului RAV4, fapt ce demonstrează cât de timpuriu au lansat Toyota prima generație, în 1994. SUV-uri ce se integrează stilului de viață? RAV4 a fost pionierul acestui segment.

Bazat pe noua arhitectură Toyota, numită Toyota New Global Architecture (TNGA), la fel ca Auris 2018, noua berlină cu hayon (în cazul RAV4 platforma se numește GA-K), noul SUV RAV4 este proiectat pentru a pune la dispoziție îmbunătățiri treptate în materie de dinamică, eficientă, siguranță și construcție, conform japonezilor. De reținut, nu există motoare diesel plănuite pentru acest model. Încet dar sigur, Toyota se îndreaptă spre hibrid, benzină, sau nimic pentru gama de vehicule destinate pasagerilor.

Specificațiile Toyota RAV4 2020

Inițial, puteți alege dintre două motoare:

– 2 litri benzină
– 2,5 litri hibrid benzină-electric

Aproape toată lumea cumpără varianta hibridă. Toyota a vândut peste 130000 de unități ale modelului RAV4 în Europa, în 2019, 115000 dintre acestea fiind hibride.

La lansare, Toyota a susținut că RAV4 Hybrid este unic în clasa sa, însă mai mult ca sigur această situație nu va rămâne așa, deoarece producătorii se întrec la ora actuală în a-și electrifica crossoverele. Honda CR-V Hybrid poate reprezenta o provocare… Puteți comanda un RAV4 pe benzină cu o transmisie manuală sau automată (versiunea hibridă este oferită numai cu transmisie automată CVT).

Tracțiunea integrală este oferită sub umbrela AWD-i, iar configurația hibridă folosește un motor electric adițional pentru a transmite putere la puntea spate. Configurația tracțiunii integrale de pe varianta de 2 litri pe benzină este pur mecanică. Cu toate că RAV4 nu este un off-roader, micile obstacole și ocazionalele urcări în pantă sunt posibile.

În habitaclu, Toyota susține că a îmbunătățit calitatea materialelor. Acesta este de asemenea mai spațios: ampatamentul a crescut cu 3 cm, iar mașina este cu 1 cm mai lată, având o lățime de 1,85 m. Sunt prezente și ceasurile digitale, touchscreen-urile în stil tabletă, și cea mai nouă tehnologie japoneză, incluzând un buton „EV” (acronim Electric Vehicle) pentru a călători mai ieftin și mai liniștit in oraș.

Folosirea platformei TNGA transformă noul RAV4 într-un vehicul mult mai plăcut la condus decât vechea generație. În ciuda proporțiilor de SUV, noua generație are un centru de greutate mult mai jos, pentru a îmbunătăți manevrabilitatea și agilitatea mașinii, conform Toyota.

Noul Toyota RAV4 2019: supansul creat picătură cu picătură

Lansate înaintea debutului din New York, Toyota a publicat o serie de imagini pe rețelele de socializare, prin care ne-a dat câteva impresii legate de noul SUV. Divizia Toyota din SUA a postat pe Twitter un scurt video ce prezintă formele noului RAV4:

Aceste imagini ne-au dat impresia că noul SUV Toyota avea un profil lateral similar cu Mazda CX-5, cu un spate drept și un mic spoiler ieșind în afară.

Gama cu motor termic, fără vreo opțiune diesel, nu s-a dovedit foarte populară: din vânzările de RAV4, versiunea hibridă a avut o cotă de 65%.

Toyota a confirmat că a început să renunțe la motoarele diesel pentru vehiculele de pasageri din 2018, și că își va extinde oferta de hibride pentru a suplini dispariția motoarelor diesel. Această schimbare are loc pentru tot portofoliul japonezilor, incluzând Hilux, Proace și Land Cruiser, ce sunt modele utilitare.

Dintre toate unitățile de crossover Toyota C-HR vândute anul trecut, 78% au fost variante hibride, astfel japonezii au adus nu una ci două variante hibride ale modelului Auris – deja existentul 1,8 Hybrid și noul 2,0 Hybrid.

Loading...

Revista Presei