Noul vehicul hibrid Renault Clio E-Tech a este surpriza anului. Cum arata si ce avantaje are

Renault Clio E-Tech este numele noului vehicul hibrid dezvăluit la showul auto din Brussels de anul acesta. Noul Clio face parte din multitudinea de vehicule electrificate, pe lângă versiunile plug-in hybrid de Capture și Megane, ce vor sosi până în 2022. Clio este un vehicul hibrid convențional (fără posibilitatea de a fi încărcat la priză sau în stații), și este pus la dispoziție pentru clienții ce doresc o mașină mică, prietenoasă cu mediul, ce este economică și nu are motor diesel.

Cum rămâne cu Zoe? Renault au mărturisit că nu sunt capabili de a produce un vehicul electric cu autonomia unuia diesel pentru mai puțin de 35000 de euro, și având în vedere creșterea prețurilor pentru diesel, și scăderea prețurilor bateriilor, astrele s-au aliniat pentru un Clio hibrid.

Sistemul E-Tech folosește un motor pe benzină de 1,6 litri aspirat, în 4 clindri, ce a fost dezvoltat pentru prima dată de Nissan, și implementat pe Dacia Duster, însă cu modificări serioase – incluzând o sincronizare specifică hibridelor a sistemului de injecție și a arborelui cu came, și un sistem EGR cu răcire.

Această configurație a fost aleasă pentru cuplul bun servit chiar și la turații scăzute – sistemul hibrid ar putea funcționa cu o turbosuflantă, însă nu este necesară pentru a atinge performanța dorită. Ar trebui să ne așteptăm la 138 CP și un timp de accelerare de la 80 km/h la 120 km/h de 6,9 secunde, conform Renault.

Bineînțeles că toată această putere nu provine numai de la motorul cu combustie – Clio va avea un motor electric de 36 kW, și un al doilea motor de 15 kW folosit preponderent pentru frânarea regenerativă, și pentru pornirea motorului. Și pentru a pune în funcțiune transmisia.

Poftim?

Lucrurile sunt mai complicate. Clio E-Tech nu are o transmisie CVT cum vedem în mod obișnuit la mașinile hibride – nu ar încăpea în compartimentul motor. Nici măcar un ambreiaj nu ar încăpea, conform inginerilor Renault.

În loc de acestea, există o transmisie multi-mod fără ambreiaj. Ca într-o mașină de Formula 1. Nicio mașină de stradă pentru producție nu a folosit o astfel de transmisie vreodată , și în mod nesurprinzător această tehnologie este protejată de peste 150 de brevete. Nu are curele auxiliare, în schimb existând mici motoare electrice pentru sistemele precum pompele de apă și de ulei.

De fapt, sunt două cutii de viteze într-una, cu 2 rapoarte pentru trenul de rulare electric (toate mașinile electrice cu excepția Porsche Taycan au un singur raport), și 4 rapoarte pentru motorul cu combustie, și rapoarte neutre pentru ambele trenuri.

Asta înseamnă că noul Clio pornește întotdeauna la drum în mod electric, fără asistență din partea motorului termic (la viteze de până la 60 km/h), motorul electric putând fi deconectat pentru călătoriile extraurbane. Toate acestea se manifestă într-un mod fluid, schimbările de trepte fiind imperceptibile (va reamintim că nu există ambreiaj) datorită motorului electric mic, ce are de asemenea rol de alternator și starter.

Impresionant!

Este o reușită inginerească – întregul sistem cântărește cu aproximativ 10 kg mai mult decât un motor dCi 115, având emisii de CO2 de sub 100 g/km. În plus, datorită faptului că bateria compactă de 1,2 kW/h este montată între roțile din spate , vom beneficia de aceeași capacitate de 300 de litri a portbagajului și de roata de rezervă, însă rezervorul de carburant este mai mic, având o capacitate de 38 de litri.

Renault susține că datorită eficienței crescute a încărcării bateriilor și a capacității adecvate a acestora, 80% din distanța parcursă în mediul urban va fi acoperită de motorul electric, ducând la o economisire a combustibilului de până la 40%.

Berlina cu hayon Renault Clio: noutățile anului 2020

Noul Renault Clio a avut un preț de pornire de aproximativ 18000 de euro, când a fost lansat în 2019 – acest preț fiind considerabil mai mic față de acela al modelelor consacrate, precum Fiesta de la Ford, și noua Corsa de la Opel.

Vor fi disponibile 4 niveluri de echipare: Play, Iconic, S-Edition, și versiunea sportivă RS. Fiecare model vine cu:
– faruri LED
– aer condiționat
– tempomat cu limitator de viteză
– radio cu tehnologie DAB
– sistem de menținere a benzii de drum, frânare de urgență autonomă, și sistem de recunoaștere a semnelor de circulație
– geamuri electrice în zona din față
– ajustarea pe înălțime a scaunului șoferului
– sistem de infotainment

Designerii Renault care s-au ocupat de exterior nu au pornit de la zero, ce au modificat design-ul deja existent. Schimbările mai importante se află în habitaclul noului Clio.

Ce este nou: micile lucruri

În timp ce design-ul și formele noului Renault sunt familiare, micile detalii îl deosebesc de generația anterioară. Noile lumini frontale de tip „pupilă dublă” arată mai agresiv, folosind numai LED-uri, și au aceeași formă de „C” întâlnită pe Megane.

Celelalte mici schimbări conferă un aer mai premium mașinii; noua configurație a capotei adaugă mai mult detaliu, când acesta era inexistent în trecut. În părțile laterale ale mașinii există caneluri ce încep din zona aripilor din față, ce se transformă în cute. După cum am zis, lucruri mărunte.

În zona portbagajului, Clio are aceleași proporții – fapt ce ajută la menținerea identității mașinii – însă Renault a adăugat mai multe detalii, făcând luminile mai agresive.

Noul design, cu ajutorul plafonului conic, a îmbunătățit performanța aerodinamică a noului Clio; acum Clio are un coeficient de 0,64 cda – cel mai bun din clasa sa, conform Renault.

Detaliile sunt mici, dar rezultatul lor duce la o senzație mai premium oferită de mașină, acesta fiind un obiectiv al celor de la Renault, pe care francezii speră să îl atingă și în interior.

Îmbunătățirile aduse caroseriei

Clio a avut parte de o îmbunătățire considerabilă în zona panourilor. Renault a afirmat că peste 400 de secțiuni ale acestei mașini au fost îmbunătățite – de la uși, și și până la finisajul barelor de protecție. Spațiile dintre panouri s-au micșorat și ele, pentru a da noului Clio o senzație de vehicul solid, deschideți ușile și veți vedea o dublă-izolare, pentru o antifonare mai bună.

Interiorul noului Clio

Clio este o mașină importantă pentru Renault; au fost vândute 275000 de unități în primul an de la lansare, în 2013, iar numerele au crescut de atunci – ajungând la 365000 de unități cumpărate anul trecut – Clio se află pe locul 2 în piața europeană, fiind surclasat numai de VW Golf.

Renault Clio: un pionier al tehnologiei

Tehnologia din interior este foarte importantă pentru o mașină din segmentul B. Tinerii, ce reprezintă clientela țintă a acestui segment, doresc toată tehnologia și conectivitatea disponibilă.

Mai mult de 80% dintre modelele Clio ale generației anterioare au fost vândute cu touchscreen-ul mai mare, de 7 inch, deci, de la bun început, noua generație de Clio a fost proiectată având tehnologia pe primul plan, conform francezilor.

Astfel, interiorul noii generații are parte de foarte multă tehnologie, având facilități precum noile sisteme de asistență ce deschid calea tehnologiei de condus autonom și implementarea unui sistem de infotainment mai abil.

Aceleași idei, o nouă execuție

Chiar dacă cea de-a cincea generație de Clio pare nouă, Renault dorește să ne convingă că avem de-a face cu o versiune „best of” rafinată, nu cu o îndepărtare radicală de filozofia Clio. „Clio 5 încorporează cele mai bune calități ale generațiilor anterioare”, conform lui Laurens van den Acker, directorul de design de la Renault.

„Spațiul generos din habitaclu a celei de-a doua generații, tehnologia variantelor de vârf a primei generații, și performanța celei de-a treia generații. Păstrează stilul dinamic, senzual, emoțional, pasionat, al generației 4.”

„Clio 5 începe un nou ciclu pentru Renault. Când ți-ai descoperit sufletul, rămâi constant și puternic. Câteodată trebuie să te schimbi pentru a rămâne relevant, altfel devii depășit.”

A fost stabilită o echipă pentru a concepe design-ul interior, iar apoi s-au determinat aspectele cheie ale noului habitaclu. Volanului i s-a redus greutatea, și a fost făcut mai compact, pentru o senzație mai sportivă, în timp ce calitatea butoanelor a fost mărită, pentru o experiență mai premium. Când te lupți cu rivali precum VW Polo, orice lucru mărunt ajută.

Problema ecranelor

Și alte zone au fost ajustate, precum cadranele din spatele volanului. „Instrumentarul de bord a fost bogat în decorații, dar sărac în informații”, recunoaștea van den Acker în legătură cu generația anterioară. „Noul instrumentar a trebuit să fie foarte vizibil, cu un acces simplu spre diversele moduri de condus, și de asemenea lizibil.”

Sistemul de infotainment joacă acum un rol important, gurile de ventilație fiind mutate pentru a face loc touchscreen-ului de 9,3 inch, cel mai mare din clasă. Acesta are performanța și calitatea unui smartphone, beneficiind de un strat anti-reflex pentru zilele însorite. Iar luminozitatea și contrastul ecranului a fost de asemenea îmbunătățite.

Sunt de asemenea prezente și sistemele Android Auto și Apple CarPlay, însă Renault speră că sistemul lor să fie destul de bun și să te facă să nu îți dorești altceva.

Cum rămâne cu scaunele și cu țesătura din noul Renault Clio?

În timp ce tehnologia reprezintă pricipala arie de interes pentru Renault, nevoia unei ergonomii mai bune și unui spațiu mai mare au convins Renault să revizuiască scaunele, oferindu-le pasagerilor mai mult suport, atât în lateralul scaunelor, cât și dedesubt. Acestea sunt mai ușor de ajustat,  iar zona umerilor este mai rotundă – pasagerii din spate sunt mai puțin înghesuiți.

Calitatea finisajelor a fost revizuită, Renault susținând că numărul de zone „moi la atingere” a crescut în mod dramatic în nouă mașină – cu atât mai mult pentru echipările de top. „În Clio 4, plasticul tare era la vedere”, recunoștea van den Acker. Însă acum, acesta afirmă: „zonele moi la atingere sunt aproape de pasageri, zonele tari sunt ascunse.”

Loading...

Revista Presei