Nu lua asta în glumă! Ai acest simptom după ce faci sport? Mare atenție. Ce înseamnă, de fapt

yohga

Pentru un stil de viață sănătos și pentru o siluetă de invidiat, mișcarea este esențială, însă ce se întâmplă când ai un astfel de simptom? Multă lume întâmpină acest obstacol și se opresc imediat din activitate, de teamă. Totuși, adevărul este altul.

Dacă ți s-a întâmplat până acum să te confrunți cu o durere de cap imediat după antrenament, sau chiar în timpul exercițiilor pe care le faci, cel mai probabil ai oprit totul.

Totuși, potrivit unui neurolog, aceste tipuri de dureri sunt complet normale și durează doar câteva minute, așa că nu trebuie să te sperie deloc.

”Aceste tipuri de dureri de cap sunt frecvente, astfel ca majoritatea atletilor le experimenteaza la un moment dat, chiar daca dureaza doar cateva minute”, explica pentru Self.com Ilan Danan, MD, neurolog sportiv si specialist in managementul durerii la Center for Sports Neurology and Pain Medicine, in cadrul Cedars-Sinai Kerlan-Jobe Institute, din Los Angeles.

Care este cauza durerilor

Există și o cauză acestor migrene care te împiedică să-ți faci rutina. Creșterea ritmului cardiac este un factor important. Exercițiile fizice cresc ritmul cardiac și crește totodată și cererea de oxigen asupra mișchilor și a creierului.

”Sincer, nu avem un raspuns exact, dar exista cateva teorii solide bazate pe raspunsurile fiziologice pe care le experimentam ca urmare a exercitiilor fizice”, spune dr. Danan.

”Gandeste-te ce se intampla atunci cand incepi sa transpiri: pe masura ce te antrenezi, exercitiile fizice cresc ritmul cardiac, iar astfel creste cererea de oxigen asupra muschilor si creierului, ceea ce face ca vasele de sange sa se dilate pentru a permite o circulatie mai rapida a sangelui”, explica dr. Danan.

Un alt lucru care poate cauza dureri de cap în timpul antrenamentului este ținerea respirației. Modul în care respiri este esențial atunci când faci mișcare și are un rol important în dezvoltarea durerilor de cap.

”Oamenii au tendinta de a-si tine respiratia in mod inconstient in timpul efortului”, spune specialistul.

”Acest lucru poate creste presiunea intracraniana, iar raspunsul corpului este o durere de cap”, a mai adăugat el.

Pentru a evita astfel de probleme total neplăcute, ritmul respirației tale trebuie să fie unul constant. De asemenea, specialistul le recomandă tuturor persoanelor care întâmpină astfel de situații să ”expire pe efort”, sau, cu alte cuvinte să expire în timpul părții obositoare și să inspire în faza mai ușoară.

Citește și:

Revista Presei