Nu mai consuma semințe prăjite! Cât de periculoase sunt? Poți avea mari probleme

Semințele prăjite sunt consumate de milioane de români. Fie că le consumăm acasă, la un film, fie că le mâncăm pe stadion, acestea sunt nelipsite. 

Românii sunt mari consumatori de semințe. Potrivit unui studiu, mâncăm peste 13.000 de tone de seminţe anual. Acesta aspect poate fi îngrijorător dacă luăm în calcul ceea ce susțin nutriționiștii.

Bune pentru sănătate

Semințele pot avea efecte benefice organismului nostru. Acestea sunt bogate în vitaminele E, B1, B6, acid folic, în minerale, precum magneziu, seleniu, mangan, cupru, fosfor, în tryptofan şi fitosteroli. Ajută la reducerea nivelului de colesterol rău.

Totuși, consumate greșit, semințele ne pot afecta sănătatea.

Evitați semințele cu sare!

Specialiștii spun că semințele prăjite la temperaturi foarte mari și sarea în exces ne pot da anumite organe peste cap.

”Odată prăjite, acestea devin un pericol pentru organism. Mai mult, sarea în exces adăugată vine să completeze atacul la adresa stării de sănătate.”, spun medicii.

Sarea afectează, mai ales, rinichii. Este recomandat să consumăm 5-6 g de sare pe zi, cantitate ce o depășim, din păcate. Mai mult, uleiurilor în care semințele sunt prăjite,la temperaturi crescute, dezvoltă compuşi cancerigeni.

Astfel, acestea afectează ficatul și pot duce la apariția cancerului de colon.

Boli grave

Sarea poate duce și la hipertensiunea, infarct, accident vascular cerebral sau cancer renal.

Cei care au probleme cu greutatea ar trebui să evite semințele sărate. Consumul de semințe sărate favorizează retenţia de apă în organism.

Încercați să consumați semințe în moduri mai sănătoase, cum ar fi crude, adăugate în salate. Pentru că au un conținut ridicat de proteine (circa 40%), semințele pot fi incluse în diete și regimuri. Vă vor da senzația de sațietate.

Consumați semințe sărate cu moderație. 100 de grame de seminţe prăjite şi sărate de floarea-soarelui conţin peste 250 de calorii.

Revista Presei