Nu mai dormi niciodată pe burtă! Cât rău îți face și cum îți influențează somnul pe termen lung: Este șocant!

dureri de spate

Nu este bine să dormi pe burtă?? Răspunsul scurt este „da”. Deși dormitul pe burtă poate reduce sforăitul și poate diminua apneea, cu siguranță nu aduce beneficii pentru spate și gât. Acest lucru poate duce la un somn de proastă calitate și disconfort pe tot parcursul zilei.

Multe persoane care obișnuiesc să doarmă pe burtă suferă un anumit tip de durere. Fie că este de gât, de spate sau de articulații, această durere are ca și cauză poziția nepotrivită de somn.

Afectează coloana vertebrală:

Somnul pe burtă pune presiune pe spate și pe coloana vertebrală. Acest lucru se datorează faptului că cea mai mare parte a greutății dvs. se află în mijlocul corpului. Acest lucru face dificilă menținerea unei poziții neutre a coloanei vertebrale atunci când dormiți. Stresul de pe coloana vertebrală crește stresul asupra altor structuri din corpul dumneavoastră. În plus, deoarece coloana vertebrală este o conductă pentru nervi, stresul coloanei vertebrale poate provoca durere aproape oriunde în corpul dumneavoastră. Puteți experimenta, de asemenea, furnicături și amorțeală.

Poate fi cauza unei hernii de disc:

Dacă nu ți-ai dat seama cum să respiri prin pernă, trebuie să întorci capul în lateral când dormi pe burtă. Asta vă pune capul și coloana vertebrală în afara aliniamentului, răsucindu-vă gâtul. Este posibil să nu observați daunele cauzate de acest lucru după un episod de somn pe burtă, dar în timp pot apărea probleme cu gâtul.

Problema gâtului pe care nu v-o doriți absolut deloc este o hernie de disc. Atunci apare o ruptură a discului gelatinos între vertebre. Când acest gel iese din disc, acesta poate irita nervii.

Însă dacă chiar nu poți renunța la dormitul pe burtă, avem pentru tine câteva sfaturi:

  • Folosiți o pernă subțire sau dormiți fără. Cu cât perna este mai plată, cu atât capul și gâtul sunt mai puțin înclinate.
  • Puneți o pernă sub pelvis. Acest lucru vă va ajuta să vă mențineți spatele într-o poziție mai neutră și să vă eliminați presiunea de pe coloana vertebrală.
  • Întindeți-vă dimineața. Câteva minute de întindere vă vor ajuta să vă aliniați corpul și să vă întăriți ușor mușchii de sprijin.

Citește și:

Revista Presei