Pericolul din murături! Cine nu ar trebui să le consume! Ce conțin de fapt

Unele dintre cele mai apreciate produse realizate de gospodine pe perioada toamnei au o serie de interdicții și avertismente de care trebuie să țineți cont înainte să le consumați.

Cu toate că acestea pot fi consumate de persoanele sănătoase fără probleme, cel puțin în cantități moderate și dacă sunt preparate cu mai puțină sare, există și oameni care nu ar trebui să se atingă de ele, fiind total interzise.

Cine nu are voie să consume murături

Fie că vorbim de varză murată, gogoșari sau castraveți murați, oamenii care suferă de afecțiuni renale severe sau hipertensiune nu ar trebui să se atingă de ele deoarece le poate agrava situația. Cu toate acestea, pentru restul oamenilor, cei sănătoși, acestea pot avea o serie de beneficii nebănuite.

Beneficiile murăturilor și de ace ar trebui să fie consumate

Una dintre cele mai consumate murături din România este varza murată. Acesta este un aliment probiotic şi conţine numeroase substanţe anticancerigene, hepatoprotectori și vitaminele A, C, E, zinc și fibre alimentare. Printre beneficii se numără apărarea contra constipației și detoxifierea colonului. Mai mult, în varza murată găsim potasiu, magneziu şi calciu. Aceasta este recomandată mai ales atunci când mâncăm mâncăruri din carne grasă, pentru că uşurează digestia.

Castraveţii muraţi au mai puține calorii decât restul murăturilor, având o încărcătură glicemică mai mică. De asemenea, aceștia conţin caroten, acid folic şi calciu. Atenție, persoanele care suferă de hipertensiune arterială trebuie să-i consume în cantităţi mici şi să-i spele bine de sare înainte de masă. Mai mult, castraveţii pot fi consumaţi ca atare, între mese sau ca garnitură la mâncărurile din carne ori legume, precum fasole, mazăre, năut, linte, soia.

De asemenea, murăturile asortate din conopidă, varză albă şi roşie, gogonele, castraveţi, ardei iuţi, morcovi sau usturoi se recomandă doar persoanelor sănătoase, alături de diverse feluri de mâncare din carne, deoarece ajută la ușurarea digestiei. De ținut minte, legumele conservate în oţet au o valoare nutriţională mai slabă decât murăturile care nu au fost tratate termic. Mai mult, ele pot irita sistemul gastrointestinal.

Revista Presei