Peugeot sunt optimiști cu privire la viitorul vehiculelor eletrice

Producătorii europeni fac trecerea spre trenurile de rulare electrificate în acest an. Întrebarea este dacă și clienții o vor face. Miza este mare: dacă producătorii nu vor reuși să reducă emisiile de CO2 sub 95 g/km, vor fi sancționați cu amenzi ce pot ajunge la miliarde de euro.

Dacă această tranziție va avea succes depinde de consumatori, ce au o gamă foarte largă de trenuri de rulare prietenoase cu mediul din care să aleagă, pornind de la hibridele mild (dintre care majoritatea nu sunt opționale, ci vin standard), și continuând cu hibridele convenționale, hibridele plug-in, și trenurile de rulare complet electrice. Mulți clienți, fără îndoială, vor alege motoarele tradiționale pe benzină, sau diesel.

La Peugeot, brandul cel mai mare din cadrul PSA Group, începutul este promițător, cel puțin din punctul de vedere al executivilor din cadrul departamentului de vânzări din Franța, țară ce reprezintă 40% din cota de vânzări europeană.

Cu un obiectiv impus de UE, de a ajunge la emisii de 93 g/km de CO2, Peugeot lansează variante electrificate a modelelor populare pe care le produc, începând de la mica berlină 208, și SUV-ul mic 2008; adăugând un tren de rulare hibrid SUV-ului compact 3008 (atât pentru versiunea cu tracțiune față cât și pentru cea cu tracțiune integrală); și continuând cu vehiculul 508, prin intermediul versiunilor plug-in hybrid pentru fastback și break.

Însă nu există o garanție că întreg grupul PSA își va atinge obiectivul. Brandurile grupului sunt luate împreună în calcul pentru problemele legate de emisii, și chiar dacă majoritatea gamei Peugeot este elecrificata, brandurile precum Citroen (1 plug-in hybrid) și Opel (1 vehicul electric și 1 plug-in hybrid) ar putea ridica media.

Instruire pentru reprezentanțe
Reprezentanțele Peugeot sunt stimulate să pună mașinile electrificate la vedere, pentru a fi cât mai expuse. Agenții de vânzări au fost instruiți pentru aîndruma potențialii clienți să ia în calcul costul total de proprietate (TCO) când vine vorba de un model plug-in hybrid, în comparație cu un model cu motor convențional. Acest cost se calculează având în vedere prețul inițial de achiziție sau rata lunară pentru finanțare, mentenanță necesară vehiculului, costurile de înregistrare ale acestuia, și costul energiei, făcându-se o medie pe câțiva ani.

Standardele pentru emisii ce vor fi impuse corespund cu obiectivele declarate de liderul Peugeot, Jean-Philippe Imparato. Dacă lucrurile vor decurge bine, Peugeot și va atinge obiectivul, având în vedere că vehiculele cu emisii sub 49 g/km se califică pentru „super credite” duble din partea UE. Emisiile de CO2 pentru vehiculele plug-in hybrid de la Peugeot sunt de 29 sau 30 g/km conform ciclului WLTP.

Picandet a susținut că Peugeot se aștepta că vânzările de hibride plug-in să reprezinte 15-20% din vânzările modelului 3008, și 20% din vânzările modelului 508. Pentru a avea o perspectivă asupra situației, vânzările modelelor 208, 2008, 3008 și 508 însumează împreună aproximativ 65% din vânzările înregistrate de brand în Franța.
Atingerea obiectivului legat de emisii poate avea și dezavantaje: vânzarea de prea multe mașini hibride ce sunt scumpe de produs, și care aduc un profit mic, poate afecta brandul.

Loading...

Revista Presei