Poliția descinde în sediul Mitsubishi din Germania în urma scandalului recent pe tema emisiilor diesel

Marți, poliția germană a descins în sediul Mitsubishi, datorită ultimelor investigații pe tema vehiculelor diesel. Acesta este un semn rău pentru alianța Nissan-Renault-Mitsubishi, ce lucrează în momentul de față la vehicule electrice. Nissan deține o cotă de 34% din Mitsubishi.

Sosirea poliției survine la doar câteva săptămâni după ce Mitsubishi a anunțat că dezvoltarea motoarelor diesel a luat sfârșit pentru viitoarele modele, deja lucrând la scoaterea lor din oferta vehiculelor actuale. Mitsubishi nu vinde mașini diesel în SUA.

Numărul companiilor implicate în scandalul emisiilor diesel a crescut, primele companii implicate fiind BMW, Daimler, Fiat-Chrysler, și desigur, Volkswagen. Acesta este un avantaj pentru producătorii de vehicule cu zero emisii, precum Tesla.

Investigatorii au descins în 10 sedii, din orașul Frankfurt și din vecinătatea acestuia, din aproapierea Münchenului, și în alte locații din Germania. Căutările au implicat și doi furnizori, Continental și Denso, ce vor avea cel mai probabil rolul de martori pentru caz.

Frankfurt a confirmat că investigația se axează pe mașinile Mitsubishi, ce au motorul de 1,6 litri sau de 2,2 litri diesel în 4 cilindri. La fel ca Volkswagen, compania este suspectată de folosirea unui „dispozitiv de fraudare” a testelor pentru emisii. Acesta este un software ce programează vehiculul pentru a respecta standardele emisiilor numai pe durata testelor, nu și în timpul condusului obișnuit.

Mitsubishi a afirmat că va coopera cu investigatorii.

Este de așteptat ca procentajul de vehicule diesel vândute în Europa să scadă la proximativ 30% în acest an. Numărul acestor vânzări este în scădere, față de procentul de aproximativ 55% înregistrat în 2011.

După oprirea producției compactei cu autonomie scăzută i-MiEV în 2017, compania continuă să vândă modelul Outlander Plug-in Hybrid, ce este cel mai popular vehicul hibrid plug-in din Europa. Autonomia strict electrică a lui Outlander a fost mărită într-o mică măsură în 2018, la 35 km.

La finalul lui decembrie 2019, directorul executiv al Mitsubishi Europe, Bernard Loire, a afirmat că o nouă versiune a modelului Outlander Plug-in Hybrid se află în dezvoltare, cu platforma noului vehicul fiind dezvoltată în parteneriat cu aliații. Acesta a mai adăugat că noua versiune Outlander va fi însoțită și de o versiune crossover mai mică.

Loire a susținut că vehiculele diesel vândute de Mitsubishi în Europa reprezintă numai 5% din numărul total de vehicule diesel vândute . „Este un procent foarte mic, așa că am hotărât să facem numai motoare pe benzină și electrice în viitor.”

Se pare că scandalul diesel nu ia sfârșit. Însă producătorii precum General Motors aduc înapoi vehiculele diesel. Iar Mazda a afirmat recent, în mod eronat, că vehiculele electrice cu autonomie mare sunt mai poluante din punct de vedere al emisiilor de CO2 decât vehiculele diesel.

Pe de altă parte, Nissan a renunțat la versiunile diesel ale modelelor Juke și Qashqai, cele mai bine vândute vehicule ale brandului. În loc de motoarele diesel, noul Qashqai, și de asemenea noul crossover X-trail (Rogue), vor folosi sisteme hibride plug-in împrumutate de pe Mitsubishi Outlander PHEV.

De asemenea, în septembrie 2019 Honda a firmat că va înceta vinderea vehiculelor diesel până în 2021.

Putem spera că recentul scandal, ce acum implică și Mitsubishi (și prin alianță Nissan, Renault, și alți furnizori), va fi lovitura de grație pentru motoarele diesel – în timp ce vehiculele electrice se bucură de un nivel de succes tot mai mare.

Loading...

Revista Presei