Prezentare noua generație de BMW M4 2020

noul bmw m4 2020

La fel de sigur precum venirea nopții după zi, producătorul de la München se spetește pentru un nou M4 ce va însoți noua generație de Seria 4. În cele ce urmează va vom prezența detaliile despre noul M4 coupe, și despre „frații” săi decapotabili.

Nimeni nu va fi surprins de faptul că o versiune coupe svelta și o versiune decapotabilă a modelului M3 vor fi lansate pe piață, însă ceea ce este surprinzător – sau înfricoșător – este înfățișarea lor. Se pare că aspectul controversat al modelului Concept 4 va fi folosit în producție, și se pare că această decizie va rămâne în picioare.

M4 GT3 ne dă voie să aruncăm o privire

La fel cum defunctul M8 GTE ne-a oferit o idee despre variantele de producție a modelelor din familia Seria 8, un videoclip demonstrativ despre noul M4 GT3 a dezvăluit niște detalii despre noul M4. Dacă grila M8-ului arăta de parcă cineva l-a „tras de nări” longitudinal , grila noului M4 arată ca și cum ar fi fost „trasă de nas” vertical. Arată ca Voldemort din Harry Potter sub forma unei mașini 😉

Chiar și directorul BMW Group Motorsport, Jens Marquardt, a descris mașina de curse M8 GTE drept „un real punct culminant din punct de vedere optic și al tehnologiei”.

Noul M4 va fi versiunea cu aspect mai dramatic, mai puțin practică, oferită în variantă coupe, decapotabilă și Gran Coupe in 4 uși, pentru a complementa noul M3 2020 ce are o abordare caracteristică unei limuzine.

Noul BMW M4 2020: are un motor cu 6 cilindri în linie și 2 turbosuflante

Noul M4 va folosi motorul de 3,0 litri S58 cu 6 cilindri în linie, un motor de performanță derivat din B58. S58 și-a făcut deja debutul în noile X3 și X4 M. Oare este acesta un semn al vremurilor actuale, că un SUV primește noul motor de performanță înaintea coupe-ului? Probabil, însă această abordare reprezintă o metodă inteligentă de a repartiza costurile.

Sistemul de selectare al tracțiunii integrale sau tracțiunii spate ce se regăsește pe M5 va fi de asemenea inclus, pentru o mai bună manevrabilitate.

BMW a promis că noile M3 și M4 vor reprezenta o întoarcere la origini, punând la dispoziție o transmisie manuală și tracțiune numai pe puntea spate. Poreclit „Pure” (deși acest nume nu a fost confirmat că nume final), acest model ce respectă ideologia de întoarcere la origini va avea apărători frontale și dorsale personalizate, și o putere puțin mai mică, pentru că BMW nu dispune de o cutie manuală care poate face față întregii puteri a motorului S58.

Vor urma mai multe versiuni, printre care și versiunea CS

BMW continuă trendul de construire a versiunilor de top la câțiva ani după lansarea modelului de bază. Versiunea M4 Competition este pregătită pentru 2021, iar aceasta va avea o putere mai mare, și o greutate mai mică prin eliminarea elementelor redundante pentru performanță.

Markus Flasch, directorul diviziei M, a dat deja câteva detalii despre noile modele de performanță aparținând Seriei 3 și 4. „Următorul BMW M3 va avea noul motor S58 pe care îl lansăm in X3 M și X4 M”, a confirmat acesta.

„Va avea 480 CP în versiune standard, și 510 CP în versiunea Competition. Gândiți-vă la sistemul de tracțiune integrală de pe M5 – suntem capabili să îl implementăm pe și M3, de asemenea, va fi foarte similar. Însă vom avea și mașini numai cu tracțiune spate, mașini mai pure, cu o cutie manuală.”

Acesta a recunoscut că vor exista versiuni mai speciale decât M4-ul obișnuit. „Vom face mai multe”, a afirmat acesta.

„Ați văzut versiunea GTS a lui M4, versiunea CS a lui M3 și M4, noi le numim Zundermodelle. Vom face mai multe astfel de versiuni. Adică Ediții Speciale. Ne vom gândi la posibilitatea de a extinde gama pentru a avea mai multe mașini în ediție specială pe lângă coupe-uri”.

Revista Presei