Toggle Menu
  1. Home/
  2. Sănătate/

Primele semne și simptome ale bolilor de ficat

Ficatul este cel mai mare organ intern și totodată, unul dintre cele mai importante, responsabil de foarte multe procese din organismul uman.

Pentru că de foarte multe ori este neglijat, în anumite cazuri ficatul cedează. Acest lucru nu se întâmplă din senin, ci înainte au loc mai multe semne care ar trebui să ne pună pe gânduri.

Cei care au ficatul în pericol se simt mereu foarte obosiți, chiar și fără un efort fizic, de asemenea aceștia sunt mai mereu supărați și triști, apparent fără motiv. Aceștia mai simt dureri de cap, de mușchi, de oase. Pot să apară printre altele și alergii, acne, iritații ale pielii, transpirație excesivă.

O altă serie de semne îngrijorătoare sunt gazele și balonarea, diareea sau constipația, și în general, dezechilibru hormonal.

Advertisement

Oamenii care au un ficat cu probleme mai pot să devină anxioși, depresivi, să aibă o respirație urât mirositoare sau să se îngrașe foarte mult fără să facă excese alimentare.

Bineînțeles, toate aceste semne enumerate până acum pot să îți pară foarte generale și banale, dar dacă în același timp ai 3 dintre ele sau și mai multe acest lucru nu înseamnă decât că ficatul tău este foarte bonav și nu își mai poate face treaba la capacitate maximă.

Cu cât mai repede îți vei da seama că lucrurile nu mai merg așa cum trebuie, cu atât mai repede vei rezolva problemele ficatului tău și vei reuși să eviți probleme de sănătate mai grave.

Va fi nevoie în primul rând să îți schimbi tilul de viață complet ca ficatul tău să poată să își revină.

În cazul în care te-ai recunoscut pe tine printre simptomele unui ficat afectat și nu știi exact ce trebuie să faci, nu te îngrijora, ci pur și simplu respect sfaturile pe care ți le-am pregătit.

Renunță la alimentele modificate din punct de vedere genetic pentru că acestea au foarte multe substanțe chimice periculoase pentru sănătatea ta în general, dar mai ales pentru ficat.

Pe de altă parte după această schimbare va fi nevoie să continui. Introdu în alimentația ta tipuri de protein sănătoase, fie că sunt de origine animală sau vegetală.

Poți să consumi cereale, produse fermentate, grăsimi sănătoase, nuci, alune. Renunță și evită pe viitor uleiul nesănătos, adică cel din floarea soarelui, din rapiță, din porumb. Folosește-l în schimb pe cel de cocos.

De asemenea la fel de bun este untul provenit de la animalele hrănite cu iarbă. Avocado este un alt fruct care abundă în grăsimi sănătoase. Nu uita de cât de importantă este hidratarea. Așa că bea în fiecare zi minim doi litri de apă plată.

Fibrele sunt alte elemente sănătoase, necesare pentru sănătatea noastră. Un adult are nevoie într-o zi normală de aproximativ 35 de grame de fibre. În acest caz, cele mai potrivite sunt semințele, cele de in, de chia, dar și broccoli sau varza de Bruxelles.

Cât sunt încă în sezon, consumă cât mai multe legume sau frunze verzi pentru că acolo găsim o concentrație mare de vitamin, de acid folic sau magneziu. Încearcă să renunți de asemenea și la viciile tale și să le înlocuiești cu hobbyuri sănătoase și cu mișcare.

Andru

Close
Apasă LIKE pentru a te ține la curent cu toate noutățile din justiție