Prin ce se deosebește Tesla de competiție?

Tesla Model 3

Strict din punct de vedere tenhologic, cel mai surprinzător lucru în a deține un automobil Tesla nu este experiența condusului, performanța, sau aspectul, ce îi impresionează până și pe care erau sceptici nu demult, ce îl consideră acum vehiculul cu cea mai bună experiență de utilizare, ci este sentimentul nemaiîntâlnit că produsul pe care l-ai achiziționat devine din ce în ce mai bun cu trecerea timpului, prin intermediul actualizărilor software-ului.

Tesla a adus la lumină multe erori ale industriei automobilelor: începând cu sistemul rețelelor de distribuitori, unde cei ce îți vând mașina sunt responsabili pentru repararea ei, iar relația ta de client este cu distribuitorul dar niciodată cu brand-ul în sine, sau separând etapele experienței de utilizator între achiziție – înainte de cumpărare, când totul este frumos – și după achiziție, când orice i se întâmplă mașinii tale este problema ta și nu a brand-ului, iar totul este legat de revizii și mentenanță.

Nu cumperi o Tesla, cumperi o platformă software ce este constant actualizată, îmbunătățind mai departe experiența condusului, pornind de la ce este probabil cel mai important într-un vehicul, puterea lui, și continuând cu aspecte ce ar părea secundare, precum unghiurile de vizualizare, arătând drumul și ce vehicule circulă în jurul tău, sau modul în care frânarea este acționată, și modalitatea în care schimbarea benzilor se realizează în modul autopilot.

Unele îmbunătățiri au în vedere comfortul și destinderea, precum adăugarea noilor jocuri, sau urmărirea unei producții de pe Netflix când vehiculul este parcat, dar în general, aceste îmbunătățiri reprezintă o nouă experiență a utilizatorului pentru un produs precum un automobil.

Ce înseamnă faptul că mașina ta devine mai bună cu trecerea timpului?

Posorii spun ca doar in ultimele luni, accelerația și performanța au fost îmbunătățite cu 5%, acum recunoaște jaloanele de semnalizare, pornește modul de frânare automat, și vede toate benzile de drum din jur; schimbarea automată de bandă s-a îmbunătățit enorm de asemenea. Unele dintre soluțiile cu care a venit pentru unele probleme sunt briliante.

Următoarea actualizare, de exemplu, va rezolva funcționarea oarecum inconsistentă a stergătoarelor de parbriz automate pentru ploile ușoare, și va face asta prin intermediul unei rețele neuronale ce va învăța din activările manuale ale utilizatorilor.

Nu va așteptați la astfel de soluții de la o mașină vândută de o reprezentanță a oricărui alt brand: toți ceilalți va vor cere să aduceți mașina pentru o revizie, sau vor rechema mașina pentru o problema cu adevărat majoră. Să clarificăm acest aspect: niciun constructor auto nu a oferit performanță mai bună pentru modelele sale în timp, după ce deja le-a vândut.

Ce indică aceste actualizări? Faptul că firma ce ți-a vândut automobilul evoluează constant și analizează sistematic modul în care poate implementa aceste îmbunătățiri pentru mașinile deja existente, ce reprezintă sursa datelor care le permite să facă acest lucru.

Dacă întrebi Tesla despre consumul vehiculului tău, de exemplu, primeșți informații detaliate despre călătoriile tale, kilometru cu kilometru, ce reflectă toți parametrii implicați, precum și grafice de consum. Cu alte cuvinte, o relație directă dintre brand și utilizator reprezintă o gură de aer proaspăt, după cum poate confirma orice persoană ce a achiziționat o mașină nouă, un avantaj competitiv serios pe care competiția îl va depăși cu greu.

Acum că strategia software Tesla a adus compania în situația de a se remarca față de competiția din industria automobilelor, faceți un joc de imaginație: ce alte industrii vor urma acest exemplu de punere la dispoziție a îmbunătățirilor pentru produse, ca și cum ar fi aplicații de smartphone?

Revista Presei