Resimți oboseala mai tare ca niciodată? Poate fi un simptom al acestor boli. Iată la ce alte semne mai trebuie să fii atent

oboseala

Unele persoane se simt din ce în ce mai obosite pe zi ce trece, iar deși cele mai multe preferă să își găsească scuze, precum job-ul stresant, sau stresul acumulat, există o serie de motive pe care nimeni nu le ia în calcul, așa că mare atenție. Oboseala poate ascunde mai multe afecțiuni.

În cazul în care nu știai, în spatele unei simple oboseli se pot ascunde mai multe aspecte nefavorabile.

Una dintre principalele cauze ale oboselii ar putea fi reprezentată de situația medicală. Starea de oboseală perpetuă ar putea fi un simptom al unor afecţiuni care trebuie luate în serios, iar una dintre aceste afecţiuni este anemia, care apare, de obicei, din cauza lipsei de fier din dietă sau, pe fond nervos, în perioadele de stres accentuat.

Anemia nu este singura care prezintă astfel de simptome. Hipotiroidismul este o altă boală care poate avea ca simptom oboseala cronică. Dacă nu știai până acum, glanda tiroidă este responsabilă de reglarea metabolismului și a nivelurilor de energie. Astfel, dacă suferi de hipotiroidism, este foarte probabil să te simţi frecvent foarte obosită şi să fii mai puţin dispusă să interacţionezi cu cei din jur.

Alimentația, o cauză importantă a oboselii

Poate că pare greu de crezut, însă dieta ta stă la baza energiei tale zilnice și a stării de spirit. Dacă meniul tău zilnic conţine multe alimente procesate cu un conținut ridicat de zahăr și de carbohidrați, atunci starea ta de oboseală poate fi cauzată de fluctuaţiile rapide ale zahărului din sânge.

Acest lucru se întâmplă deoarece mâncarea pe care o consumi îţi oferă o creștere temporară a nivelului de energie, dar, pentru că alimentele nu reprezintă surse nutriţionale echilibrate, atunci când zahărul din sânge scade, este posibil să te simţi foarte obosită şi să ai nevoie de alte produse bogate în zahăr pentru a obține un alt impuls energetic.

Problemele cu somnul ar putea fi o altă cauză a oboselii tale nesfârșite. Deși mulți dintre noi nu acordăm o atenție sporită orelor și calității somnului, organismul nostru simte toate aceste lucruri.

Pentru a beneficia de un somn de calitate, asigură-te că mergi la culcare şi te trezeşti la aceleaşi ore în fiecare zi, astfel încât să îi permiţi organismului să îşi regleze propriul ciclu somn – stare de veghe.

De asemenea, pentru un somn odihnitor, asigură-te că dormitorul tău este bine aerisit înainte de culcare, evită o cină foarte consistentă şi încearcă să închizi orice dispozitiv electronic cu cel puţin o oră înainte de culcare.

Așa că, înainte de a căuta răspunsuri pentru starea ta de oboseală, asigură-te că niciuna dintre aceste cauze nu este de vină.

Revista Presei