Rețeta minune pentru trezit devreme: Cum reușești să te trezești dimineața fără bătăi de cap?

dimineata trezit devreme
Photo by Kinga Cichewicz on Unsplash

Un lucru este cert: Cei mai de succes oameni din lume se trezesc cu noaptea în cap. Însă, pentru cei mai mulți dintre noi, trezitul devreme reprezintă o povară care ne transformă diminețile în cele mai grele clipe ale zilei.

Sfaturile despre trezitul devreme pot fi destul de greu de recepționat și de asimilat și asta pentru că nu toate persoanele sunt la fel. Dacă unui om îi este relativ simplu să se trezeasă la primele ore din zi, asta nu înseamnă că și mie trebuie să-mi fie la fel de ușor. Tocmai de aceea, sfaturile lui nu mă vor ajuta neapărat.

Însă, dacă sfaturile vin tocmai din partea cuiva care a petrecut ani la rând chinuindu-se să se trezească devreme, atunci acestea poate merită citite cu atenție.

O mamă a doi copii susține că, fără să fie o persoană matinală, a fost obligată să devină pentru a avea grijă cât mai bine de cei doi copii ai săi. Și, după mulți ani în care s-a chinuit, și-a dat seama care sunt cele mai bune metode care să te ajute să te trezești mai ușor.

Trezeşte-te cu câte un minut mai devreme (în fiecare zi)

„În loc să îţi setezi alarma la ora obişnuită de trezire, seteaz-o cu un minut mai devreme. Ştim, poate părea ciudat, dar iată cum funcţionează.

Într-o lună, te vei trezi 15 minute mai devreme şi abia dacă vei observa acest lucru. Se va întâmpla atât de natural încât nu te va afecta cu absolut nimic. Va dura mai mult până la atingerea obiectivului, într-adevăr, dar câteva luni pentru a construi un obicei sunt mult mai bune decât lipsa construirii acestuia.

Motivează-te cu mici victorii/recompense

Trezirea la 5 a.m. îţi va oferi cu siguranţă o mulţime de ore suplimentare pentru a realiza lucruri pe care în mod normal nu ai timp să le faci, dar în cazul în care timpul normal de trezire este 08:30, nu vei reuşi să te trezeşti cu 3 ore mai devreme instant.

Ia în considerare metoda Snowball, a expertului financiar Dave Ramsey, care presupune recompensarea celor mai mici victorii. Metoda lui Dave Ramsey generează victorii mici, care sunt motivante. Acest lucru explică de ce putem pierde în greutate mai uşor după ce am trecut de primul kilogram. Progresul ne încurajează să continuăm,” notează csid.ro.

Foloseşte-te de presiunile sociale pentru a te trezi la timp

Încearcă să îți programezi întâlnirile de afaceri cât mai devreme. În primul asta, asta te va ajuta să te responsabilizezi și să nu vrei să dezamăgești. Mai apoi, studiile arată că, atunci când avem ceva important de făcut într-un anumit moment, organismul nostru ne va ajuta să ne trezim mai ușor.

Tocmai de aceea ți se întâmplă uneori ca, dacă ai ceva important de făcut a doua zi dimineață, să te poți trezi înainte de alarmă.

Aranjează spaţiul din dormitor pentru a favoriza trezirea

„Dacă mediul în care dormi nu este favorabil trezirii (întuneric, alarma foarte aproape) tot ce trebuie să faci este să îl reamenajezi astfel încât să te poţi ridica dimineaţa din pat fără a te aşeza la loc pentru 2-3 ore în plus de somn. De exemplu:

• Pune ceasul cu alarmă departe de pat, astfel încât să fie nevoie să te ridici pentru a-l opri.
• Setează cafeaua pe un contor de timp dacă este posibil, pentru a putea fi gata atunci când te trezeşti.
• Aşează un halat călduros lângă pat, pe care să-l poţi îmbrăca cu uşurinţă atunci când te ridici şi să nu ai scuza frigului de dimineaţă,” adaugă csid.ro.

Revista Presei