Review Jaguar F-Type Coupe 2020

„Noul” F-Type nu a avut parte de schimbări radicale, fiind vorba despre o „reîmprospătare” a generației actuale, ce a apărut în 2012. Julian Thompson, directorul de design al actualei generații, ce a colaborat cu Ian Callum pentru design-ul primului F-Type, a abordat strategia de a păstra și a evolua aspectul exterior plăcut al mașinii: aceleași proporții fabuloase, și un stil frontal similar cu cel de pe I-Pace.

În habitaclu, instrumentarul de bord este digital, împrumutat de pe I-Pace, însă folosește software special proiectat pentru F-Type. Instrumentarul poate fi configurat după bunul plac, fiind puse la dispoziție un tahometru montat central în jurul căruia sunt montate două display-uri.

Vestea cea mai importantă este că motorul V6 a fost scos din ofertă, datorită performanței sale, care nu este suficient de mare în comparație cu cea a motorului în 4 cilindri cu turbosuflantă. Astfel, între motorul P300 de 2 litri în 4 cilindri și vârful de gama R cu tracțiune integrală și 567 CP se va poziționa un nou motor V8 cu compresor mecanic, ce dezvoltă 444 CP, existând varianta tracțiunii integrale sau celei spate.

Prețul lui P300 începe de la 64000 de euro pentru varianta coupe, și de la 70000 de euro pentru varianta decapotabilă. Ca referință, modelul A110 de la Alpine costă aproximativ 60000 de euro în varianta de echipare Legende, la fel ca modelul Cayman T de la Porsche; prețul noului F-Type P450 V8 începe de la aproximativ 83000 de euro în varianta coupe, iar varianta R costă aproximativ 115000 de euro.

Ce s-a schimbat la P300?

Aproape nimic. Pentru suma plătită vei avea parte de noua înfățișare, noua tehnologie din habitaclu (compatibilitatea cu Apple CarPlay și noul instrumentar), și cam atât… O îmbunătățire a calității materialelor din habitaclu ar fi fost bine primită, la fel ca un preț mai mic – e greu să configurezi un P300 atractiv pentru mai puțin de 71000 de euro. Modelele First Edition costă aproape 83000 de euro.

Cu toate acestea, F-Type rămâne o mașină sport fabuloasă. În mod surprinzător, motorul în 4 cilindri este suficient de potent, fiind adecvat pentru F-Type (ce nu este o mașină foarte ușoară). În timp ce la turații mari motorul nu te dă pe spate, acesta este suficient de puternic și suficient de flexibil, fiind destul de convingător și la 2000 RPM.

Numai vești bune, însă cel mai remarcabil lucru este faptul că motorul în 4 cilindri înlătur ă greutatea de pe puntea spate comparativ cu motorul V8. P300 este mult mai simplu față de variantele mai puternice a lui F-Type, având amortizoare pasive, un diferențial mecanic deschis (F-Type-urile cu V8 au parte de diferențiale electronice), roți mai mici și bare anti-ruliu.

Însă toate acestea duc la la o experiență de condus plăcută, ce poate fi și accesibilă. Suspensia este ajustată potrivit: suficient de flexibilă pentru drumurile din orașe, însă suficient de rigidă pentru condus sportiv. Mașina nu lasă niciodată impresia că își pierde controlul din cauza greutății, situație ce se petrece pe Alpine A110, de exemplu.

Direcția are un comportament liniar, cu o greutate corespunzătoare, ajutându-te să devii un șofer mai bun. Avem parte de moduri de condus, bineînțeles, însă pe P300 acestea au un efect numai asupra motorului și a transmisiei – punând mașina în modul Dynamic, schimbând de unul singur treptele (transmisia automată în 8 trepte nu este la fel de rapidă ca cea de la Porsche, însă nu reprezintă un dezavantaj) și dezactivând sistemul de control al stabilității (ESC) vei descoperi ce este special la această mașină sport.

Să discutăm despre R

Diferența de performanță și de caracter dintre P300 și R este foarte mare, mult mai mare față de cea dintre Carrera și Turbo S când vorbim despre 911, de exemplu, demonstrând potențialul pe care motorul P300 nu l-a atins.

Noul R dezvoltă 567 CP prin intermediul motorului V8 cu compresor mecanic, având un sistem de tracțiune integrală, și fiind mai greu cu 223 kg decât varianta P300.  Varianta R are parte de schimbări la nivelul șasiului, cele mai importante regăsindu-se la nivelul suspensiei.

Noul R reprezintă rezultatul învățăturilor pe care Jaguar le-a căpătat prin dezvoltarea  lui F-Type SVR și Project 8, aceasta fiind o mașină sport impresionant de rapidă, ce înlocuiește caracterul jucăuș al lui P300 cu o senzație puternică de aderență și siguranță.

Pe drumurile umede sistemul de tracțiune a lui R se comportă exemplar, la fel ca motorul V8, pe care îl vei pune la treaba în ciuda vremii. Suspensia pare a fi mai sofisticată, iar împreună cu comportamentul incitant al direcției, aceste două caracteristici îi conferă lui R o personalitate diferită.

Singurele minusuri ale lui R sunt plasticul din interior ce se regăsește și pe P300, care pare destul de ieftin, deși R costă de două ori mai mult, și sunetul artificial emis în cabina când avansezi în trepte pe modul Dynamic.

Jaguar F-Type Coupe: verdict

Discutăm despre un facelift foarte discret. Clienții ce vor opta pentru versiunea R vor simți diferența când vor compara modelul anterior cu cel nou, însă cei ce vor opta pentru P300 nu vor observa nicio diferență, pentru că aceasta nu există.

Însă, mașina arată mai bine ca înainte, iar noul instrumentar este o noutate binevenită (chiar dacă pentru a comuta între modurile de condus trebuie să depui puțin efort, în comparație cu sistemul Virtual Cockpit de la Audi), la fel ca implementarea Apple CarPlay, experiența condusului rămânând satisfăcătoare.

Motorul în 4 cilindri a fost mereu preferatul nostru, și rămâne în continuare. Competiția pune la dispoziție mașini mai mici, cu motoare montante median, dar Jaguar F-Type rămâne un vehicul atractiv, cu un aspect foarte atrăgător. În schimb, am fi apreciat dacă motorul în 4 cilindri ar fi avut un consum mai mic, și dacă mașina ar fi avut un cost de achiziție mai mic.

R rămâne o alternativă serioasă pentru Porsche 911 Turbo S, BMW Seria 8 sau Mercedes AMG GT. Prețul acestuia ne indică faptul că nu s-au făcut eforturi pentru a îmbunătăți calitatea materialelor și a zonei instrumentarului, un lucru dezamăgitor.

Mașina își atinge scopul, poziția de condus este perfectă, dar interiorul generației 992 a lui Porsche 911 este net superior din punct de vedere al calității, și al ambianței.

Sursa: Auto Motor und Sport

Loading...

Revista Presei