Schimbare în top! Kaufland, Lidl sau Auchan – cine ocupă locul 1 în clasamentul retailerilor alimentari

supermarket

În perioada aceasta de criză mondială, printre cei care au câștigat cel mai mult se numără retailerii alimentarii. Topul este într-o continuă schimbare, iar cei de la KeysFin au realizat o analiză foarte interesantă cu privire la evoluția economică a acestora.

În 2018, cele mai mari 10 companii din retail-ul alimentar au reușit să atingă împreună o cifră de afaceri  de 57 de miliarde de lei, adică peste 53% din cifra de afaceri totală a industriei. Liderul pieței de retail alimentar continuă să fie KAUFLAND ROMANIA SCS, cu o cifră de afaceri de 10,9 miliarde de lei și o cotă confortabilă de piață de peste 10%. Aici nu este nicio surpriză.

Compania germană este și cel mai profitabil jucător din piață, înregistrând un profit net de 788 milioane de lei, cu 18% mai mult decât în 2017, și, totodată. reprezintă cel mai mare contributor* la bugetul statului: 233 milioane de lei în 2018. Pentru 2019, situația ar fi una similară.

Cine ocupă locurile următoare

În clasamentul companiilor din retail-ul alimentar după cifra de afaceri, s-a produs o rocadă în top cinci, astfel că LIDL DISCOUNT SRL a urcat pe locul al doilea, înaintea CARREFOUR ROMÂNIA SRL, care se claseză pe poziția a treia, iar AUCHAN ROMÂNIA SA este înlocuit pe locul 4 de PROFI ROM FOOD SRL, care ajunge pentru prima dată în acest top.

Primii 5 jucători ai industriei de retail alimentar de au contribuit cu aproape 660 de milioane de lei la bugetul statului în 2018, ceea ce constituie 42% din totalul de 1,6 miliarde de lei din industrie.

Industria de retail alimentar număra peste 229 mii de angajați în 2018, dintre care cei mai mulți lucrau pentru PROFI ROM FOOD SRL, respectiv 13.578 din aceștia.

Revista Presei