Se fac noi angajări la stat! Ce condiții trebuie să îndeplinești pentru a fi acceptat

În plin scandal politic, instituțiile statului fac noi angajări în instituții. Deși se spune că aparatul bugetar e deja mult prea stufos, angajările continuă. S-au stability eja criteriile pe care trebuie să le îndeplinești pentru a fi admis.

Cei de la ministerul Finanțelor Publice, dar și cei de la ANAF au decis să facă noi angajări.

Se angajează absolvenți de învățământ superior

Cele două instituții vor ca pe o parte a posturilor vacante să angajeze tineri absolvenţi de învăţământ superior, pe care să-i specializeze la Şcoala de Fiscalitate. În acest fel impactul la buget ar fi mai redus.

Reprezentanţii Fiscului anunță că aceste intenţii presupun modificarea cadrului legislativ în condiţiile în care, în prezent, recrutarea funcţionarilor publici debutanţi presupune promovarea unui concurs pentru ocuparea unei funcţii publice.

„Ministerul Finanţelor Publice şi ANAF vor ca pe o parte a posturilor vacante să angajeze tineri absolvenţi de învăţământ superior, pe care să-i specializeze la Şcoala de Fiscalitate. Impactul la buget ar fi mai redus, iar tinerii angajaţi ar aduce în instituţie un suflu proaspăt, de care ANAF are mare nevoie. Aceste intenţii strategice ale managementului ANAF implică, desigur, şi propuneri de modificare a cadrului legislativ, deoarece, în prezent, recrutarea funcţionarilor publici debutanţi presupune promovarea unui concurs pentru ocuparea unei funcţii publice, efectuarea unei perioade de stagiu şi obţinerea unui calificativ corespunzător pentru a putea fi numiţi funcţionari publici definitivi, în condiţiile Codului administrativ”, precizează sursa citată.

ANAF mai spune că absolvenţii ar urma să fie selectaţi în funcţie de o serie de criterii, cum ar fi nota finală a examenului de absolvire, note obţinute la disciplinele de specialitate şi interviu.

În baza lor, aceştia vor intra în sistem ca stagiari, vor beneficia de îndrumători şi vor urma, totodată, cursurile Şcolii de Fiscalitate, Finanţe Publice şi Vamă. La finalul perioadei de stagiu, debutanţii vor susţine un examen, vor fi evaluaţi, pentru a se stabili modul în corespund exigenţelor instituţiei.

„ANAF intenţionează să angajeze, în sistemul fiscal, tineri valoroşi, absolvenţi de studii superioare de specialitate, deoarece o treime din personalul său are vârsta cuprinsă între 51 – 60 de ani. Mai mult decât atât, în perioada 2019 – 2020, vor ieşi la pensie aproape 2.500 de angajaţi ai ANAF, dintre cei 23.500. Astfel, concluzia managementului ANAF a fost că personalul trebuie întinerit, iar media de vârstă trebuie scăzută. Pe lângă cursurile de pregătire din cadrul Şcolii de Finanţe Publice şi Vamă, din cadrul MFP (care se va transforma în Şcoala de Fiscalitate, Finanţe Publice şi Vamă), tinerii angajaţi vor beneficia şi de un transfer de know – how de la colegi îndrumători, cu o bogata experienţă şi un nivel profesional ridicat. În acest sens, intenţia conducerii ANAF este de a transforma majoritatea celor aproape 3.000 de posturi vacante existente în posturi de inspectori debutanţi. Acest fapt nu reprezintă un efort bugetar semnificativ”, precizează preşedintele ANAF, Mirela Călugăreanu.

Sindicatul Naţional Meridian spune că angajarea fără examen a personalului la ANAF din rândul tinerilor absolvenţi, numai în baza notelor de la materiile studiate în facultate, nu asigură o selecţie a celor mai buni candidaţi, iar măsura nu are acoperire legală deoarece nu se poate intra în rândul bugetarilor fără promovarea unui concurs.

Citește și:

Loading...

Revista Presei