Se schimbă din nou totul! Casa Națională de Pensii, anunț despre cum se va ieși la pensie de acum

pensii

Starea de urgență s-a încheiat, iar acum în starea de alertă se implementează reguli noi. Casa Naţională de Pensii Publice a anunțat deja cum se vor desfășura lucrurile de acum înainte.

Instituția își va relua activitatea de relații cu publicul, pas cu pas în următoarea perioadă. Prioritate vor avea un anumit tip de servicii. Așadar Casa Naţională de Pensii Publice a făcut un anunț foarte important pentru cei care vor să depună dosarele de pensii, dar și alte tipuri de documente.

Ce au transmis reprezentanții CNPP

”Odată cu trecerea la starea de alertă, instituțiile care funcționează în cadrul sistemului public de pensii își reiau activitatea de relaţii cu publicul, gradual. Urmărim să protejăm – în continuare – sănătatea beneficiarilor noștri și să prevenim răspândirea Covid 19, astfel că vom începe cu următoarele servicii sensibile:

Depunerea dosarelor de pensii și a cererilor de recalculare care presupun anexarea unor documente originale;

Activitatea de expertiză medicală, în cazul pensiilor de invaliditate;
Solicitarea ajutoarelor de deces.
Accesul în spaţiile închise
va fi asigurat în condiţii de siguranţă sanitară și distanţare socială, cu respectarea fluxurilor și a traseelor definite.

Totodată, menținem și recomandăm posibilitatea:

– transmiterii cererilor și a documentelor prin intermediul serviciilor poștale, de curierat și poștă electronică, facilitând accesul la serviciile caselor teritoriale de pensii și pentru persoanele care nu se pot deplasa la sediile acestora,

– plăţii prin cont bancar a contribuţiilor de asigurări sociale și a ajutoarelor de deces.

Pentru celelalte tipuri de servicii activitatea va continua și va fi asigurată telefonic și prin intermediul mijloacelor moderne de comunicare, datele de contact fiind afișate pe pagina de internet a caselor teritoriale de pensii”, au transmis reprezentanții Casei Naționale de Pensii pe site-ul instituției.

Revista Presei