Senzaţia de foame permanentă! Greşeli grave de alimentaţie care ne îngraşă

Dieting Young Woman Late Night Making Choices on What to Eat
A young dieting woman standing in front of the refrigerator, contemplating and thinking about what to eat for hunger. Making choices and decision for healthy lifestyle

Există o senzație ciudată care ne poate pune de multe ori bețe în roate atunci când încercăm să ținem diete. Starea de foame permanentă este o adevărată problemă, mai ales în această perioadă de izolare.  

Un studiu explică senzația de foame permanentă

Un studiu realizat de nutriționista britanică May Simkin ne spune ce ar trebui să facem pentru a nu mai deschide mereu frigiderului. Idea e simplă: foamea nu dispare cu adevărat doar atunci când corpul nostru primește ceea ce are nevoie cu adevărat.

Cu toate că îl hrănim cu anumite lucruri pe care noi le credem necesare sau suficiente, de multe ori acest lucru nu îl satisfice. Corpul cere mereu, însă noi trebuie să știm să îl ascultăm.

Grelina, hormonul care stimulează apetitul, este la un nivel ridicat înainte de masă, semnalând creierului că ne este foame, și revine la cote normale imediat ce mâncăm.

Cu cât mâncăm mai multe grăsimi cu atât producem mai multă leeptină, un hormon care reglează metabolismul și ca atare apetitul scade, scrie evz.ro.

Motivele pentru care ne e foame chiar dacă am mâncat

Acumulare de carbohidrați cum ar fi orezul alb, pastele și pâinea albă trec printr-un proces ce le elimină calitățile nutritive lăsând doar conținutul de zahăr. Odată mâncate, în stomac rămâne foarte puțin spațiu pentru digestie, iar zahărul intră imediat în sânge, de unde senzația de foame imediată.

Carbohidrații e ideal să fie înlocuiți cu legume sau paste și pâine din cereale integrale. Excluderea proteinelor. Acestea sunt nutrienți complecși, prin urmare se asimilează mai greu în procesul digestiv, rămân în stomac pentru mai mult timp și dau senzația de sațietate.

Lipsa grăsimilor este un alt motiv. Studiile arată că grăsimile dau senzația de sațietate, acționând la fel ca nutrienții. De asemenea, prezența fibrelor este esențială pentru un sistem digestiv sănătos. Legumele conțin fibre. Prin urmare, la fiecare masa, e  ideal ca o jumătate din farfurie să fie formată din legume.

Prea multe fructe conțin fructoză, iar aceasta este un zahăr care trebuie limitat. Recomandarea e să se consume doar 2 fructe pe zi.

Deshidratarea corpului crește senzația de foame.  E de reținut că și consumul de fructe sau legume cu conținut ridicat de apă (mere, portocole, castraveți) menține nivelul de hidratare la limite normale.

Mâncatul prea rapid induce corpul în eroare. Acesta nu apucă să asimileze faptul că alimentele au ajuns în corp. Dacă se sare peste mese sau se țin regimuri și diete fără a consuma alimente bogate în calorii, senzația de foame va persista.

Nu în ultimul rând, lipsa somnului atrage după sine senzația de foame.  Practic, cu cât dormim mai puțin, cu atât mâncăm mai mult, e dovedit științific.

Revista Presei