Și tu faci această greșeală? Cum fierbem corect fasolea? Sigur nu știai asta!

Puțini știu secretele bucătăriei românești, mai ales când vine vorba de fasole, regina tuturor alimentelor de pe masa românilor. Fasolea, lintea nautul și alte leguminoase conțin foarte multe minerale, minerale pe care organismul nu le asimilează în proporție de 100%.

Secretul constă în înmuierea leguminoaselor peste noapte. Acestea trebuie puse în apă foarte caldă – 60 de grade Celsius, pentru a reduce conținutul de acid fitic. Astfel, absorbția mineralelor va fi în proporție de 50-100%.

Potrivit unui studiu, după fierbere, boabele de fasole roșie au păstrat 92% de acid fitic, fasolea pestriță a păstrat 87%, iar fasolea mung a păstrat 64%.

Cercetătorii au analizat nivelul de acid fitic din boabele de fasole, după ce au fost înmuiate timp de trei ore în apă la temperaturi diferite. Concluziile arată că apa prea caldă sau prea rece nu este eficientă în reducerea acidului fitic și că cea mai eficientă este apa la 60 de grade.

„Nu va cer sa atingeti sau sa mentineti temperatura de 60 de grade, dar lasati fasolea cat mai mult la inmuiat, minimum 18 ore. Veti vedea ca prin aceasta metoda boabele uscate se vor gati mai repede, vor fi digerate si veti asimila mai bine nutrientii”, recomanda dr. Rose.

Citește și:

Loading...

Revista Presei