Simptomele care ar trebui să te alarmeze! Cum se manifestă cu adevărat lipsa de calciu și magneziu

bolnava obosita
1143951365

Într-o societate în care laptele nu mai este lapte și în care aditivii au determinat apariția intoleranței la lactoză unui număr extrem de mare de persoane, lipsa de calciu a început să devină frecventă. Primul semnal care ar trebui să vă alarmeze este apariția unei senzații de amorțeală sau furnicături la nivelul membrelor și al buzelor, precum și contracții musculare sau așa-zișii cârcei. Amorțeala poate fi resimțită chiar și la nivelul limbii.

Cei care au lipsă de calciu sunt mai mereu agitați, nervoși, au dureri de cap foarte des, insomnii și acuză stări de oboseală permanent. Mai mult, sunt momente în care nu se pot concentra și chiar articulează greu cuvintele.

Rezervele de calciu se completează în mod special consumând lapte și produse lactate, însă dacă aveți intoleranță la lactoză puteți opta pentru fiole cu calciu gluconic, care sunt cel mai bine tolerate de cei cu probleme digestive. Alte alimente bogate în calciu ar mai fi fasolea, verde sau uscată, mazărea, gălbenușul de ou, varză și conopidă, morcovul, sucul de sfeclă roșie, proaspăt, preparat în casă, strugurii, semințele de floarea soarelui neprajite.

Dacă nu asimilați calciu așa cum ar fi normal, este bine să consumați doar puțină cafea și să renunțați la băuturi energizante și  băuturile răcoritoare carbogazoase deoarece au un conținut mare de fosfor, care distruge calciul din organism.

Cum se manifestă lipsa de magneziu

Lipsa de magneziu se manifestă în primul rând prin dureri de cap, lipsa poftei de mâncare, senzația de oboseală continuă, adesea nejustificată, amețeli, tremurături, furnicături sau amorțeală membrelor, cârcei, senzația de lipsa permanentă de aer, scăderea presiunii arteriale, palpitații, aritmie cardiacă, fragilitatea unghiilor, părului și a dinților, stări de depresie sau de nervozitate, teamă nejustificată. În acel moment este bine luați suplimente cu magneziu sau să vă schimbați modul de viață.

Cele mai mari cantități de magneziu se regăsesc în cereale integrale, ficat, nuci, smochine, migdale, ciocolată, arahide, cartofi, lapte și produse lactate, banane, mere, legume verzi, miere de albine, ape minerale bogate în magneziu.

Revista Presei